ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

7 брилятни жени режисьори, които нямат шанс за Оскар

7 брилятни жени режисьори, които нямат шанс за Оскар

Columbia Pictures

Един от най-запомнящите се моменти при обявяването на номинациите за "Оскар" са думите на Иса Рей: "Поздравления за тези мъже!", когато представя списъка с номинациите за най-добър режисьор. Да, така е. За 87-и път в 92-годишната история на Оскарите в тази най-престижна категория не може да се намери място поне за една жена – факт, който е още по-възмутителен, когато вземем предвид невероятните ленти, режисирани от жени през изминалата година.

Грета Гъруиг – "Малки жени"


Сезон, отвори се!
ОТ ГРАДА
26 май 2022 | Общество

Сезон, отвори се!

Летният туристически сезон ще бъде официално открит на 11 юни в курортен комплекс „Златни пясъци“. Министърът...

Пренебрегването на режисьорската работа на Грета Гъруиг при зашеметяващата нова версия на "Малки жени" определено е най-поразителният пропуск тази година. Смелият "прочит" на Гъруиг на този класически роман е наистина в повече феминистки, но определено емоционален и красиво изигран (поне Сърша Ронан и Флорънс Пу са сред номинираните). Лентата дори се превръща в невероятно печеливш проект с над 100 милиона долара боксофис в световен мащаб. Филмът все пак е номиниран за най-добър филм, както и за адаптиран сценарий (често като утешителна награда). 

Мариел Хелър – "Един прекрасен ден в съседство"

Въпреки че Хелър е позната до момента с работата си само по два филма – "Дневникът на една тинейджърка" и "Можеш ли да ми простиш?", тя е ненадмината в лентата "Един прекрасен ден в съседство" с невероятния Том Ханкс (номиниран в категорията "Най-добър актьор в поддържаща роля"). Ханкс е в ролята на г-н Роджърс, който забавлява деца срещу заплащане. Характерът му е с сложен и многопластов, не защото крие страшни тайни, а защото наистина вярва в добрината на човешкия род. Хелър доказва, че умее да прави интелигентни филми, без те да са прекалено претенциозни. Защо ли Академията не я оцени? Може би защото работата й по "Един прекрасен ден в съседство" наистина ѝ спори и отстрани изглежда, че не е направила свръхусилие за това. 

Лорийн Скафария – "Измамнички"

Съвсем оправдано е раздразнението на феновете, че Дженифър Лопес бе жестоко пренебрегната в категорията за най-добра актриса в поддържаща роля в "Измамнички", но честно казано – фактът, че целият филм бе игнориран от Академията, е още по-тревожен. Не само защото историята на бандата стриптизьорки в Ню Йорк, които дрогират клиентите си от Уолстрийт, за да ги обират, е наистина интересна, а и защото за първи път някой в Холивуд коментира стриптийз пространството през женския поглед. "Ирландецът" например е направо изтъркан като сюжет в сравнение с филма на Скафария. Даже не искам да споменавам играта на Констанс У и уменията на Лопес на пилон. 

Лулу Уанг Сбогуването

Актрисата и рапърка Аукуафина получи "Златен глобус" за най-добра роля в комедия за персонажа на Били Ван във филма на Лулу Уанг "Сбогуването", но отпадна при номинациите за "Оскар". Това наистина е пропуск на Академията, но още по-лошо е, че критиците не видяха в "Сбогуването" един наистина много забавен и емоционален филм, с който тя прави заявка за голямото кино. Историята е базиран на семейните преживявания на режисьорката, разказана е толкова лично и нежно, че дълго след това си я спомняме, особено ако сме скътали в сърцата си огромна любов към баба. Уанг успява по неповторим начин да пресъздаде Ню Йорк и Китай, заедно с техните широки културни различия. 

И още ... 

Иглика е едно почти пораснало момиче, което е влюбено в големия град и китните му дворчета. Израснала е в София с много приятели, мирис на липа и срещи в парка. Не престава да вижда по улиците познати лица, които ѝ припомнят за неспирните приключения в града и околностите му. В момента дели живота си между Загреб и София, като не пропуска и лятото на морето. Навсякъде се чувства доб...