ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

„Добрата битка“ (сезон 3): Безредие в залата

„Добрата битка“ (сезон 3): Безредие в залата
СПОДЕЛЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ

За всеки човек, който не стои настрана от реалностите и проблемите на света, в който живеем, политиката (българска, европейска, американска) и цени върховно актьорско изпълнение и брилянтно написан сценарий  – „Добрата битка“ (по HBOGO) е сериалът на сериалите. Още в първия епизод на първия си сезон той скъса с това, че е spin-off на „Добрата съпруга“ и пое по своя триумфален път, начело с 66-годишната Кристин Барански. „Добрата битка“ не е за хора, които ползват малкия екран само за развлечение. Той е за хора, които намират развлечението в детайлите – от превърналия се в еталон гардероб на Даян Локхард (Кристин Барански) до прецизно избродирания сюжет, който кара човек да мисли върху видяното и след края на епизода.

Първите два епизода на третия сезон вече са факт и са едновременно и възхитителни, и алармиращи. Светът около нас става все по-неподреден, брутален, нелогичен, нечестен. Умните и достойните не могат да победят с инструментите на ценностите си и все по-осезаемо разбират, че трябва да играят по нови правила и да се разделят с илюзиите, че обществото има нужда от тях такива, каквито са. Не, обществото (тук под формата на група съдебни заседатели) се интересува не от представените факти, а от разказаната история. Разказването на истории печели избори, изважда велики сили от Европейския съюз и руши самите основи на правото и демокрацията. И настъпва хаос.

А нашите героини Даян, Лука и Мая, всяка по свой начин, стъпват на пътя на безредието. Какъв смисъл има да си добър, почтен и да играеш чисто, като все по-малко побеждаваш? Какъв е смисълът от ред в залата?

Даян (Кристин Барански) води своята битка срещу Тръмп с много дълбок личен мотив. На нея айкидото, с неговите подредени и безболезнени движения, вече не й е достатъчно, за да канализира яростта си в извънработно време. Тя иска нещо по-болезнено и примитивно и го намира. И това нещо й дава смелост да предаде доверието на човека, който я чакаше да сложи ваза на прозореца си в края на втория сезон, за да дойде.

Лука (Куш Джъмбо) е вече майка. Тя се изправя пред класическата дилема на съвременните жени с кариера – да спре развитието си, за да бъде повече със сина си или да заяви, че за нея няма заден ход. За Лука няма заден ход, само че и тя усеща, че за да победи новия конкурент, ще трябва да поръча не „стандартно проучване“, а такова с „кирливи ризи“.

Мая е принудена да работи с едно чудовище, в ролята на което е колосалният Майкъл Шийн – неговият образ е вдъхновен от Рой Кон – безскрупулен, корумпиран, зловещ, извратен, ексцентричен адвокат на Доналд Тръмп, който подкопава истината с умението си да „прецаква фактите“.  Героят на Шийн – Роланд Блум, е изграден по негов тертип – безсрамно наметнат с кожи, провокативен, с огромни зеници заради всички субстанции, които приема, за да е настървен, свръхтеатрален и убедителен в историите, които разказва на съдебните заседатели.

Мая тук е най-интересна, защото тя е на ръба да продаде душата си на дявола още в първия епизод, когато вижда, че бавничката стълбичка на постепенното развитие във фирмата и политическите решения, които вероятно все ще я изтласкват, са неефективни, за да бъде призната. И не случайно дяволът фокусира точно нея за сътрудник по делото. В каква посока ще поеме още е трудно да се каже, но образът й стои доста настрана от останалите в този сезон и се надявам талантът на Роуз Лесли да не се загуби някъде по пътя извън орбитата на основния сюжет.

До момента имам и две критики – цялата накъсаност, прекъсването за комични анимирани клипчета по-скоро „вади очи“, вместо да „изпише вежди“. Няма нужда от това, защото зрителите на „Добрата битка“ нямат нужда от тези почивки и това направо съсипва идеята сюжетът да бъде изграден неподреден и все пак да ни води нанякъде. Сериалът рискува да изпусне Мая, а Роланд Блум е твърде агресивен при появите си, Майкъл Шийн трябва да укроти истерията, ако иска да се впише.  

Накратко, трети сезон е „безредие в залата“. Но не е ли такъв животът?

 

Ето кои сериали класирахме като най-добри за 2018 

Елена е щастливо градско момиче с много и разностранни интереси. Много е сериозна. Не съвсем. Постоянно редактира и започва наново. Не пуши, не пие. Чувства се вкъщи навсякъде, където има Wi-Fi. Повече от Елена можете да намерите във Фейсбук страницата  My Italian Days.