Изкуство

Джуд Лоу преди "Папата" и Робин Райт преди "Къща от карти"

Във филм на Антъни Мингела

Джуд Лоу преди "Папата" и Робин Райт преди "Къща от карти"

Кадър от "Взлом"

Не е кръгла годишнина от появата му на екран, нито "Взлом" е най-добрият филм на Антъни Мингела (това е "Английският пациент", разбира се!). Но HBO GO ме подсети за него – добро, не изключително кино, заснето с такт, вкус, финес... и много женска чувствителност!

Главният герой Уил (Джуд Лоу, още млад и дяволски красив), е компютърен предприемач в Лондон. Живее с нея, без да е женен за нея, а тя е полушведката Лив (Робин Райт – изключителна), валкирия с безкрайни крака и съвършени арийски черти, която има палава и дяволита, но болна дъщеря. В офиса, който дели със своя съдружник "нърд", са извършени няколко нагли обира и Уил бързо разбира, че са дело на сръбския тийнейджър, емигрант от Босна, Миро (Рафи Гаврон), който е дързък объркан юноша, използван от престъпните си роднини. Без да бърза да информира полицията, Уил се запознава с майката на момчето Амира (Жулиет Бинош) под фалшив предлог, тя е добра, мила и нежна вдовица, отдадена тялом и духом на детето си.

И именно тук се проявява женската чувствителност на филма и изместената гледна точка – Уил е функция и проекция на двете главни героини, принуден е да реагира на случващото се, а не да го предизвиква и управлява, което не е непременно лошо. Амира за пореден път ни демонстрира безкрайната майчина любов, в името на която е готова на всичко, например на двуличие и изнудване, жертвайки чувствата си и личното си щастие. Лив пък е силната жена, която може да прости на любимия, но след като той издържи теста по морал и почтеност, към които тя го е насочила с ненатрапчива воля, инатлива привързаност и дълбока обич.

Автор: Бистра Андреева


Гледайте и "Журнал 64" - трилър по скандинавски