Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.

„Homecoming”: Джулия Робъртс е просто брилянтна!

„Homecoming”:  Джулия Робъртс е просто брилянтна!

Снимки: Amazon

СПОДЕЛЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ

Първият сериал, в който участва Джулия Робъртс, може спокойно да се нареди сред най-важните събития в телевизията през 2018. Първият сезон на „Homecoming” (оригинална продукция на Amazon) има десет, под 30-минутни, епизода. Всеки епизод е на първо място естетическа наслада, прихваната първо от очите. Всеки кадър е картина, а всяка картина е семпла, симетрична, хармонична, с образцово съчетани цветове,  в която различни семпли, и не толкова семпли, геометрични форми създават впечатление за нещо просто, но дълбоко.

Потресаващ саунтрак, от класика до елитен джаз, те кара често да се питаш „Това сега защо звучи точно тук, какво става?“. И това е умишлено – така музика и сценография те карат да се фокусираш върху тях наравно с думи и актьорска игра, а като се добавят и двама-трима гении зад камерата и ето, че Джулия Робъртс си заема точно мястото.

Историята се разкрива като кутия, в която има други кутии и в две времеви линии (преди и сега). Тези две линии са буквално отделени на екрана. „Сега“ е стеснен, както е стеснена паметта на героинята на Джулия Робъртс, Хайди, която живее в просъница и с амнезия настоящето. „Преди“ е пълният екран – тогава, когато се случва нещо, което трябва да бъде разкрито, разбрано, нещо, което тя трябва да си спомни.      

Нейната героиня Хайди е била психолог и ръководител на “Homecoming” – експериментална програма за адаптиране на ветерани от военни операции, притежавана от частна корпорация. Млади момчета, завърнали се от Афганистан или Ирак, които страдат от посттравматичен стрес и трябва да намерят пътя към дома и нормалността отново.  В този неин живот е постоянно притискана от шефа си Колин Белфаст (Боби Канавале), който държи на бързи резултати. Но нещо се случва там и я намираме след време в съвсем друг живот, непомнеща нищо от миналото.

Това, което се е случило, е обект на разследване от чиновник без никаква конкретна власт – Томас Караско (Шия Уигам) ще сглобява пъзела и за себе си, но и за Хайди, до разкриването на истинския мотив една частна корпорация да помага на момчета, завърнали се от война. И, ако вече сте се сетили за „Манджурския кандидат“, тази идея ще ви съпровожда често и докато гледате “Homecoming”.

И Канавале (Колин) и Уигам (Томас) са върховни в изпълненията си, но има и трето лице, което прави всичко абсолютно перфектно и хармонично заобикалящо Джулия Робъртс до степен на големи награди. Стивън Джеймс играе ролята на сержант Уолтър Круз, един от клиентите на програмата, с когото Хайди има сесии и разговори, които ще ви се иска да връщате, за да чуете отново.

Всичко, в крайна сметка опира до Уолтър.

Режисьор на „Homecoming” е Сам Исмаил („Mr.Robot”) и е написан от Ели Хоровиц и Майкъл Блумбърг.  Сериалът всъщност е взаимстван от подкаст със същото заглавие, започнал през 2016 г. и завършил през тази година. Подкастът, с участието на Катрин Кийнър, Оскар Исак и Дейвид Шимър, е бил отличен и за изпълнение, и за аудио трикове, които са използвани, за може слушателят да се ориентира през прескачанията между разговори били те по телефона или на записи от терапевтични сесии.

Сериалът със сигурност ще има втори сезон, защото по принцип е замислен да има, лошото е, че трябва да го чакаме. Междувременно, можем да открием света на криминалните и мистериозни подкастове, които изживяват истински бум в момента.

Елена е щастливо градско момиче с много и разностранни интереси. Много е сериозна. Не съвсем. Постоянно редактира и започва наново. Не пуши, не пие. Чувства се вкъщи навсякъде, където има Wi-Fi. Повече от Елена можете да намерите на Facebook страницата My Italian Days.