ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Как филмите на Уди Алън промениха модата

Как филмите на Уди Алън промениха модата
СПОДЕЛЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ

Познахте ли тази снимка? Не, това не е просто кадър от филма "Ани Хол" с Даян Кийтън в главната роля. Това е едно от най-знаковите изображения в модата от 70-те години на миналия век. Началото на епохата на мъжките дрехи в женския гардероб и андрогинния стил. Начало, което бележи новата роля на жените в света, първите жени премиери в историята на Англия и Индия, смелостта на личния стил.

Разбира се, още Марлене Дитрих и Катрин Хепбърн носят мъжки дрехи, но това са ушити по мярка за тях неща. Даян Кийтън облича истински мъжки дрехи, които не са нейният размер, но именно затова стоят едновременно секси и забавно.

"Ани Хол" не е единственият филм на Уди Алън, повлиял върху модата. Изглежда многостранният талант на Алън влияе дори върху стила на съвременниците му. Ето няколко примера:

 

"Ани Хол" (1977)

Уди Алън лично е отговорен за гардероба на Даян Кийтън в този филм. Художничката по костюмите Рут Морли му казала ужасена, че не може да разреши Даян Кийтън да се яви на снимачната площадка облечена с мъжки дрехи, но Уди настоял да я оставят да прави каквото си иска. Самата Даян Кийтън признава, че не е измислила сама гардероба си, а се е вдъхновила от реалните жени по улиците на Ню Йорк. Дизайнер на костюмите е Ралф Лорън и той и до днес цитира стила на Ани Хол в колекциите си.

 

"Манхатън" (1979)

Двете актриси в главните роли – Мариел Хемингуей и Мерил Стрийп – са абсолютното доказателство за вечността на "базовия" гардероб. Техните бели ризи, семпли пуловери, миди полите на Мерил Стрийп спокойно могат да се носят и днес. На фона на вечно променливата мода, с този филм Уди Алън връща в центъра на вниманието дрехите, които са само фон за жените, които ги носят.

 

"Хана и нейните сестри" (1986)

Нормкор? Думата може да е измислена едва през последните години, но феноменът е налице в този филм на Уди Алън отпреди три десетилетия. Хана (Миа Фароу) и семейството й са въплъщение на непретенциозната мода – безформени, анти-секси дрехи, небрандирани аксесоари, закопчани догоре ризи и демонстрация на интелектуална незаинтересованост от модата и актуалните тенденции.

 

"Мелинда и Мелинда" (2004)

Героинята на Клое Севини – Лоръл – разрушава мита за добрите момичета, които носят пастелни цветове. Лоръл е персонаж от драматичната половина на филма и нейният романтичен гардероб с дрехи в бледи цветове няма нищо общо с характера й. Ироничен намек или нарочно търсен контраст, но е факт, че и в този случай Уди Алън успешно се противопоставя на едно утвърдено модно клише.

 

Родена с „риза“ (увита в плацентата), което навсякъде по света е знак за голям късмет. Майка й четяла в болницата „Време разделно“ и я кръстила Елица. Нашата Елица обича да се смее – случвало се е много пъти приятели да я разпознават по смеха – идва от другия край на заведението. Така е научена вкъщи – сдържа гласа си, когато е ядосана, но никога не спи...