Изкуство

Кой създава приказния нов свят в „Господарка на злото 2“?

Патрик Татопулус споделя за работата си във филма

Едно от големите имена в съвременната кинематография влиза в ролята на дизайнер на дългоочакваната продукция „Господарка на злото 2“. Той е оставил разпознаваемия си почерк във филми като „Лигата на справедливостта“, „Аз, роботът“, „Годзила“, „Батман срещу Робин: Зората на справедливостта“ и много други мащабни холивудски продукции. Хищни растения, зомбита, праисторически животни и невероятни митични същества – за Патрик Татопулус светът на научната фантастика е безграничен, въображението му също. Днес той ни разкрива малка част от работата си по „Господарка на злото 2“, който чакаме по кината през октомври. Във филма ще видим отново ослепителната Анджелина Джоли в ролята й на Злодеида, изящната Ел Фанинг като Аврора, а към красивата им компания се присъединява Мишел Пфайфър, която ще изиграе кралица Ингрид.

Как станахте част от проекта?

Режисьорът Йоаким Рьонинг познаваше работата ми. Знаеше, че мога да скицирам и да рисувам, което беше важно за него. Така можехме да водим диалог по-лесно, скицирайки и говорейки си заедно. Той искаше този филм да бъде по-реалистичен, да „отвори“ историята и да създаде повече мащаб и пространство.

Разкажете ни за работата си по самия филм!

Най-напред изгледах първия филм, за да видя стила му. Докато следях отблизо дизайна му, имах възможност да проектирам и нови неща. Светът извън митичните същества е различен, но самите те вече са познати от първия филм, така че трябваше да запазим визията им. Но и при тях има малка промяна. Ще видите новата им страна. Тук обаче приликите спират, защото във втория филм всичко останало е ново. Има нов замък, нов град и цял един нов свят, който имах щастието да създам.

Кои бяха опорните точки при проектирането?

Опитахме се да запазим цялостния вид на филма, но можем да го разделим на четири отделни елемента: приказния свят на митичните същества и замъка на Аврора, градът Улстед, замъкът на кралица Ингрид и светът на рогатата фея. Градът Улстед, човешкият свят, е това, с което можем по-лесно да се свържем. По-познато е. Хората живеят живота си, дървета растат по начина, по който трябва да растат. В същото време се опитахме да покажем разликата между малкия свят на града и огромната вселена на замъка, където всичко е перфектно.

Издайте ни повече за замъка на кралица Ингрид!

Първоначално мислехме да го направим в готически стил, но след това решихме да не е изцяло готически, а да има своя собствена идентичност. Искахме да бъде голям и да има своето осезаемо присъствие във филма. Ако трябва да го сравним с нещо от реалния свят, бихме казали, че като височина и мащаб напомня на Айфеловата кула. Направен от камък, той е изпълнен с хиляди коридори, нива, етажи и стаи, всичко в него е огромно като размери, за да съответства на впечатляващия му вид отвън. Кралица Ингрид иска да се чувствате малки в него, защото това я кара да се чувства по-силна и по-уверена в себе си. Освен това има река отвън, която служи като една от границите между човешкия свят и митичните същества, и Йоаким искаше тя да изглежда истински опасна. Река, която не бихте искали да прекосите по никакъв начин.

Какво можете да ни кажете за другите замъци във филма?

Имаме три замъка в този филм, което е страхотно. Този на кралството на Улстед, приказния замък на митичните същества и замъка на Злодеида, всеки от тях е различен по свой начин. Когато прочетох сценария и разбрах, че има замък, създаден от рогатата фея, разбрах, че трябва да следваме нейната естетика. Трябваше да се изгради от елементи, които бихме открили в гората, така че да няма прави линии, всичко да е меко и направено от зеленина, корени и лозя.

С какво усещане искате да останат зрителите?

Създадохме огромен фантастичен свят, който може да ги отведе на толкова много места. Затова нека се чувстват така, сякаш са на истинско приключение, докато гледат самия филм.

Вижте и трейлъра!

 

Хелън Мирън - родена да бъде императрица