ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

"Три билборда извън града" – големият победител

"Три билборда извън града" – големият победител

Знаех предварително, че "Три билборда извън града" ще бъде филмът на годината. Наградите на публиката в Торонто (нейният носител при 90% от случаите взима и "Оскар") и Сан Себастиан го подсказваха, както и космическата оценка от 8.5 в IMDb. В добавка, сценарист и режисьор е един от най-големите съвременни драматурзи, Мартин Макдона, който започна в киното ударно с "В Брюж" и после ме разочарова със "Седемте психопата". Време му беше за нов връх. Съмнявам се, че нещо друго в киното ще измести този съвременен шедьовър от водачеството в годишната ми класация.  В Ебинг, Мисури, където времето като че ли е спряло преди появата на Движението за граждански права, Милдред (Франсис Макдорманд, сигурен втори "Оскар"), неугледна, занемарена, груба, конфликтна и тросната жена с особен чар в средата на 50-те, наема три билборда на полуизоставен път от хитрия, дързък и лукав млад агент Ред (Кейлъб Ландри-Джоунс). На тях написва "Докато дъщеря ми е умирала, е била изнасилена. Какво правите по въпроса, шериф Уилъби?!".

Въпросният служител на закона (Уди Харелсън, голям) е висок, прегърбен и гологлав диалогичен и кротък симпатяга, женен за местната красавица (Аби Корниш), има две прелестни деца, умира от рак на панкреаса и е направил всичко възможно, но улики просто няма. Той реагира спокойно на провокацията, но помощникът му Диксън (Сам Рокуел в ролята на живота си) - набит расист, грубиян и простак, мамино синче под чехъла на майка си (Санди Мартин), дебела отпусната устата и властна жена - агресивно заплашва и напада Ред и Милдред, създавайки конфликти.

Милдред живее с мълчаливия си и възпитан свенлив син Роби (Лукас Хеджис от "Манчестър край морето"), а бившият ѝ съпруг Чарли (Джон Хоукс, обичам го), младолик стегнат и строен бивш полицай с хищно лице и див нрав, който я е пребивал, сега има 19-годишно съблазнително и сексапилно девойче за приятелка...

Най-важното за развитието на действието - в което роля има и местното джудже Джеймз (Питър Динклидж, кой друг), възпитан и вежлив мустакат джентълмен, упорит ненатрапчив ухажор на Милдред - са смъртта, чакана, но внезапна, на Уилъби, писмата, които той оставя, и пристигането на новия полицейски шеф Абъркромби (Кларк Питърс, любимец от The Wire, какъв каст!) - самоуверен и рязък компетентен и умен афроамериканец (!) - а побой, пожар, като и появата на тайнствен и заплашително раздразнителен и агресивен непознат (Брендън Секстън III) само го катализират.

Нищо в този филм не е лесно и предвидимо. Първо симпатизираме на добрия и мил Уилъби, а не на лошата и зла Милдред (която има и причини да се самообвинява за трагедията с дъщеря си). После някои герои се развиват в неочаквана посока, което в живота е много рядко, но се случва (разбира се, новото ти "аз" трябва да е дремело в теб, дълбоко скрито под много гняв, страх и коплекси). Защото "с любовта идва спокойствието, а с него - мисълта". Само трябва да ѝ се оставиш, независимо от проявлението ѝ.

А мъдрият, оригинален и отворен край, който оставя повече въпроси, отколкото отговори - след няколко катарзиса - е просто прелестен. Важни са прозренията за характерите и емоциите на хората, а не задължителната сюжетна развръзка, защото така се получава често в суровата и негримирана ежедневна действителност.

 

Боян Атанасов е жива софийска легенда, човек на живота, на киното, на театъра, на музиката. Само който не го познава, само той не се е впечатлявал от неговите енциклопедични знания в гореизброените области и не само в тях. За наша радост Боян има собствен блог, статии от който публикуваме при нас с неговото любезно съгласие. Останалите му титанични материали можете да откриете тук.

Боян Атанасов е жива софийска легенда, човек на живота, на киното, на театъра, на музиката. Само който не го познава, само той не се е впечатлявал от неговите енциклопедични знания в гореизброените области и не само в тях. За наша радост, Боян има собствен блог, статии от който публикуваме при нас с неговото любезно съгласие. Останалите му титанични материали можете да откриете тук.