ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Женски сериали от ново поколение

СПОДЕЛЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ

Неизбежно е – всеки женски сериал е сравняван със „Сексът и градът“. Култовата поредица, която проследява преживяванията на четири необвързани жени в Манхатън, продължава да вълнува зрителите и до днес. А когато не гледаме повторения, търсим нова телевизионна поредица и нови героини, които да заемат мястото на Кари, Шарлот, Саманта и Миранда. И оставаме разочаровани, защото едва ли някога ще се появи сериал, който заслужено да бъде определен като „новия „Сексът и градът“. А трябва ли?

„Сексът и градът“ има култов статут, но да сравняваме всички нови телевизионни продукции с него е не просто нечестно, но и безсмислено. Истината е, че жените днес се изправят пред други предизвикателства и имат различни приоритети. И за щастие, доста от женските сериали успяват да отразят това.

Мъжете – в крайна сметка – бяха най-важното нещо за Кари и приятелките ѝ. Най-значимите им преживявания бяха свързани с мъже, разговорите им се въртяха предимно около отношенията им с тях, а действията им бяха мотивирани от различни цели, които отново се свеждаха до мъжете – да срещнат любовта, да се омъжат или да открият идеалния сексуален партньор. И четирите нюйоркчанки имаха интересни професии, но много рядко ни допускаха до този аспект от живота си, а когато това се случваше, беше само повърхностно.

"40 е новото 20"

Днес професионалните предизвикателства, пред които жените се изправят, са един от основните двигатели на действието. „40 е новото 20“ е ярък пример за това. Чрез Лайза виждаме какво се случва, когато една жена, която години наред е изпълнявала единствено ролята на съпруга и майка, поиска да се реализира и по друг начин, а светът ѝ каже, че вече е твърде късно. Докато Келси ни показва колко повече усилия трябва да полагат младите жени на работното място, само за да ги вземат насериозно и как дори след като отдавна са показали възможностите си, трябва да продължат да се доказват. „40 е новото 20“ ясно ни показва двете страни на дискриминацията на основата на възрастта.

"Дръзки момичета"

„Дръзки момичета“ също ни представя съвременни жени със съвременни проблеми. За Джейн, Сътън и Кат кариерата определено е приоритет, а в лицето на Джаклин виждаме как една жена със забележителни професионални успехи може да бъде ролеви модел и ментор на по-младите. Сериалът засяга и сериозни въпроси като сексуално насилие, аборт, рак на гърдата, репродуктивно здраве и расова дискриминация, а опитът на Кат да влезе в политиката показва колко е важно младите жени да бъдат социално ангажирани и да вземат отношение в обществото. 

Не че съвременните героини са коравосърдечни кариеристки, които нямат нужда от любов и секс. Но да имат партньор не е самоцел, а отношенията им с мъжете не определят тяхната себестойност. Нещо повече – любовта и сексът не са непременно свързани с мъжете. Кат например открива истинското удоволствие, едва когато започва връзка с жена. В „Сексът и градът“ Саманта също има кратка еднополова връзка, но тя е водена повече от приключенския си дух, от факта, че вече е пробвала всичко останало, докато за Кат отношенията ѝ с Адена са повод да постави под въпрос всичко, което е вярвала за себе си и да предефинира собствената си идентичност.

Има още...