Tазгодишните номинации за наградите "Оскар" вече са факт. Добрите новини са за „Дюн“, „Силата на кучето“, „Уестсайдска история“, „Не поглеждай нагоре“ и други и популярни заглавия.
Макар да бяхме наясно, че не всеки добре изпипан филм от миналата година щеше да получи номинация за "Оскар", не можем да отречем, че е трудно за преглъщане, когато стойностни ленти като „Френският бюлетин“ (The French Dispatch), „Комарджията“ (The Card Counter) и „Зеленият рицар“ (The Green Knight) така и не достигат до заветните номинации.
Затова ви представяме част от списъка на “Variety” с качествени филми, които така и не бяха номинирани за престижното отличие, но заслужават вниманието ни.
„Френският бюлетин“
Характерният стил на Уес Андерсън си има както привърженици, така и хора, които винаги ще го критикуват. И макар да сме съгласни, че всеки има право на мнение, няма как да не признаем, че се възхищаваме на Уес Андерсън, че винаги реализира идеите си с неподражаем вкус - такива, каквито са в главата му.
„Френският бюлетин“ е първият филм на Уес Андерсън след "Дарджийлинг ООД" през 2007г., който не получи номинация за "Оскар" . Това е голяма изненада, като се има предвид, че „Френският бюлетин“ е своеобаразен връх за Андерсън. Това проличава в похватите – лентата впечатлява с многопластовост, множество препратки и намигвания, операторско майсторство, костюми и грим. Неслучайно критикът на “Variety” Питър Дебрюж определи „Френският бюлетин“ като вторият най-добър филм за 2021 г.
„Mass“
Филм, който разказва една нелека история, но го прави изкючително умело. Джейсън Айзъкс, който е главен герой във филма, споделя, че въпреки че лентата отправя поглед към инцидент от миналото, свързан със стрелба в училище, тя постига нещо далеч по-важно – говори за универсално човешкото; за скръбта и за силата на прошката, което според Айзъкс е и най-същественото.
„Жокей“
Клифтън Колинс-младши разполагаше с голям шанс да излезе начело в надпреварата за най-добър актьор с „Жокей“ и определено го заслужаваше. Критикът на “Variety” обяви „Жокей“ категорично за най-добрият филм на 2021 г., като написа: „Taлантлив актьор от ранга на Колинс е чакал през цялата си кариера за възможност като тази, той я овладява съвършено и филмът въздейства по особено силен начин.“
„Комарджията“ (The Card counter)
Пол Шрейдър спечели първата си номинация за "Оскар" за оригинален сценарий с умопомрачителния „First Reformed“, а кариерата му назад във времето включва емблематични ленти, които винаги ще помним - „Шофьор на такси“ и „Разяреният бик“. Тази визитка беше явен знак, че драмата на сценариста-режисьор „Комарджията“ (The Card Counter ) ще попадне под радарите. Филмът обаче отпадна от надпреварата въпреки оригиналния сценарий и знаменитото изпълнение на Оскар Айзък. В рецензията на Variety отбелязват: „Във филма сценаристът и режисьор Пол Шрейдър борави с жанра с невероятна лекота и завидно умение.“
Има още...
"Бандата Нейт" (The Harder They Fall)
Netflix доминира на Оскарите през 2022 г., като „Силата на кучето“ е начело с впечатляващите 12 номинации. Не всеки претендент за отличие от платформата обаче успя да се добере до номинация. Сред изобилието от предложенията на Netflix, „The Harder They Fall“ веднага се отличи и ни грабна окото. Наградите обаче не винаги са най-важното. Особено когато добре знаеш, че всеки детайл във филма е бил изпипан, актьорският състав – звезден, а доброто настроение – гарантирано.
„Червената ракета“ (Red Rocket)
Предишният филм на Шон Бейкър, „Проектът „Флорида“ спечели на Уилям Дефо номинация за „Оскар“ за най-добра поддържаща мъжка роля, но „Червената ракета“ не успя да се пребори за отличието. Твърде вероятно е това да се дължи на по-разчупената гледна точка, която не всеки би приел. Въпреки това, мисията да ни очарова с неговия индивидуален подпис е повече от успешна.
"Хайде, Хайде" (C’mon C’mon)
Филмът C'mon C'mon ("Хайде, хайде") е сред най-изящните филми за годината, които са наслада за окото. Особено след като сме запазили спомена от великото изпълнение на Хоакин Финикс в „Жокера“, с което си спечели напълно заслужено „Оскар“.
Сюжетът разказва за радио-журналиста Джони (Хоакин Финикс), който пътува из кътчетата на Америка, за да интервюира деца за това как си представят бъдещето, заедно с 8-годишния му племенник Джеси (Уди Норман), а между двамата гарантирано се поражда дълбока привързаност.
“Oстровът на Бергман“
Многопластовият сценарий на Миа Хансен-Лов за „Островът на Бергман“ заслужаваше да бъде претендент за "Оскар" тази година. Режисьорката черпи вдъхновение от собствената си любовна история с режисьора Оливие Асаяс, която се случва на прочутия остров, любим на Ингмар Бергман. Двамата главни герои Крис и Тони избират да прекарат лятото на това усамотено място, като се посвещават на работата си. Постепенно обаче двамата не могат да различат истинската от въображаемата реалност.
"Зеленият рицар"
В един идеален свят средновековният епос на Дейвид Лоуъри „Зеленият рицар“ щеше да бъде претендент в няколко категории "Оскар" по отношение на дизайна на костюмите, визуалните ефекти и операторското майсторство. Едно фентъзи приключение, базирано на безсмъртните легенди за крал Артур, „The Green Knight”, което определено има с какво да ни впечатли. А съществуването му със сигурност е истинско богатство за седмото изкуство.
5 филма за медии, които да гледаме