Изкуство

"Боси в парка": ще победи ли отново любовта?

Една класика с Джейн Фонда и Робърт Редфорд

"Боси в парка": ще победи ли отново любовта?

Платформи като Netflix (които обаче не се грижат за адекватен български превод) и HBO GO (в случая) имат дори просветителската мисия да ни запознават със (или да ни припомнят) стари класически заглавия, които иначе трудно бихме открили. Изгряващите през 60-те млади, красиви и талантливи Джейн Фонда и Робърт Редфорд се срещат за първи път в "Преследването" на Артър Пен (с Марлон Брандо), но тяхната химия на екрана проличава едва в "Боси в парка" от 1967-а на театралния режисьор Джефри Сакс, заснет по пиеса на вездесъщия тогава и поне още десетилетие на Бродуей, а сега забравен (какво нещо е времето) Нийл Саймън. Филмът има свръхзаслужена номинация за "Оскар" за Милдред Натуик и висока оценка в IMDb.

Пол Братър (Робърт Рдефорд) и Кори (Джейн Фонда) са младо семейство, което на медената си седмица в скъп хотел не излиза въобще от стаята, отдадено на секс и диета. Той е красив блондин със широки плещи, издадена квадратна брадичка и светли големи очи, тя е червенокоса атрактивна привлекателна фурия с изтънчени черти и мечтателен поглед. Нанасят се в скъп и... занемарен апартамент на последен етаж без асансьор, в който няма телефон, спалнята прилича на килер, банята на ниша, а на стъкления покрив зее огромна дупка! Пол е работлив, прагматичен и скучен, спретнат и предвидим, Кори е вятърничава, себична, вироглава и опърничава мечтателка и конфликтът е нарисуван и предопределен (след култово посещение на албански ресторант).

Изненадващо филмът буквално е откраднат от ветерана Шарл Боайе в ролята на застаряващия Дон Жуан със стегнато тяло, пъргави движения, загоряло лице и гиздави мустачки от мансардата над младоженците и номинираната Милдред Натуик като майката на Кори – Етел Банкс, притеснена, но очарователна вдовица с ясни, искрящи и раними очи и благородни бръчици. И докато възрастните се сближават, младите се отдалечават и конфронтират, защото неприязънта и обидата, но и инатът и егоизмът надделяват – тя иска да тича боса в Сентръл Парк, а той да поспи...

Най-смешно става, когато ролите се разменят – Пол е пиян и бос в парка, а Кори призовава за разум и трезвост! Разбира се, любовта ще победи накрая, защото няма по-голяма сила, но важни са детайлите, перипетиите, поуките и изводите – когато обичаш някого, компромисите, изслушването, разбирането и поставянето на неговото място са задължителни.

Автор: Бистра Андреева

 

По бестселъра на Мишел Обама вече има и филм