ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Клаудия Шифър – супермоделът в напълно нова роля

Клаудия Шифър – супермоделът в напълно нова роля

Снимка: Lucie McCullin © 2021 Cloudy Film Limited/ Courtesy of Prestel

Супермоделът Клаудия Шифър открива днес първата си изложба в музея Kunstpalast в Дюселдорф, която ще бъде отворена за посетители до 9 януари. Изложба, посветена на модата през 90-те, най-добрите години от кариерата й, както допълва самата тя. Снимките, включени в експозицията, са направени от най-добрите модни фотографи - Питър Линдберг, Карл Лагерфелд, Юрген Телър, Хърб Ритс, Корин Дей и Хелмут Нютон. Шифър неслучайно избира това да се случи в Дюселдорф, защото именно тук тя е забелязана от моден агент през 1987 година. Връщайки се там, където всичко е започнало, Клаудия обещава да предложи завладяващо пътешествие до модата на 90-те години. А то ще бъде придружено и със специален албум, издаден от Prestel.

В изложбата са включени и корици на списания, култови реклами, филми, полароиди, както и лични спомени от това знаково време, в което се появиха Клаудия Шифър, Синди Крауфорд, Наоми Кембъл, Кристи Търлингтън и Линда Евангелиста. Почти 30 години по-късно тези момичетата, които преобърнаха света на модата, продължават да очароват и не спират да доказват защо точно те завинаги ще бъдат супермоделите.

„Влюбих се в модата през 80-те години, но през 90-те научих какво всъщност е модата - казва Клаудия Шифър. – Бяха невероятни времена, когато фотосесиите продължаваха с дни. Аз и другите супермодели преживявахме това за първи път и заедно осъзнахме, че имаме силата да създадем промяна. Имам удоволствието да организирам тази изложба в Kunstpalast в Дюселдорф, не само за да споделя моя личен опит, но и работата на някои от най-големите артисти в тази индустрия.“

Голяма част от снимките са от личната колекция на топмодела, която започва да ги колекционира още в началото на кариерата си. За първи път обаче ще влезе в ролята на куратор и основната й мисия е да покаже на всички своята визия за онова време, което завладя и оформи цяло едно поколение.

„Деветдесетте години бяха изключителен период. Появиха се млади дизайнери, фотографи, стилисти и художествени директори, но и фризьори, гримьори, които коренно промениха начина, по който виждахме модата и дизайна. Модата е свързана и с музиката, изкуството и развлеченията, които превърнаха тази епоха в динамична и вълнуваща, а невъзможното стана възможно. Наистина исках изложбата да улови тази визия и тази свобода на изразяване“, споделя Шифър пред френския Vogue.

И ако трябва да определи това време с три думи, би избрала „завладяващо, щастливо откровение“.

Един от любимите спомени на Клаудия я връща в Париж, когато е само на 17 години и за първи път ще снима с фотографката Елън фон Унверт. На кадрите младото момиче носи собствените си дрехи и когато Пол Марчиано ги вижда, знае, че точно тя ще бъде лице на новата кампания на Guess. Налага се Клаудия да замине за САЩ, където се появява в предаванията на Опра Уинфри, Джей Лено, Дейвид Летърман и когато една сутрин се прибира в апартамента си в Ню Йорк, уморена и с разрошена коса, чува думите на непознат в асансьора: „Ти ли си момичето от списанието?“ „Тогава разбрах, че животът ми се е променил завинаги“, казва Шифър.

Сред любимите й фотографи е Артър Елгорт, с когото снима кампания за Valentino в Рим. „Този момент беше перфектна илюстрация за това как Артър улавя истории от реалния живот. Снимката беше вдъхновена от емблематичния филм на Фелини La Dolce Vita, а аз изиграх Силвия. С напредването на деня привличахме все повече и повече внимание, докато реалността се смеси с изкуството: бяхме преследвани по улиците на Рим от тълпи и папараци, точно както персонажът на Силвия във филма. В една сцена на балкона, отдолу се беше образувала тълпа от хора и когато бях помолена да им махна с ръка, те започнаха да скандират на името ми. Беше истинска лудост“, спомня си Клаудия.

Именно 90-те измесват блясъка на 80-те, за да започнат налагането на една по-минималистична мода. Правят го и дизайнерите, и моделите, и фотографите. „Имаше повече свобода в начина на изразяване“, категорична е Шифър за времето, когато става шик да се носи яке Chanel с дънки Levi's или елегантна рокля с кецове например. Тя и до днес пази част от дрехите си оттогава. А те не само стават отправна точка за изложбата, но и за последното й сътрудничество с марката Réalisation Par, която открива благодарение на дъщеря си Клементина. „Колекцията е налична и е вдъхновена много от 90-те години и точно от това, което носех тогава.“

 

Супермодели обвиняват моден агент в системен сексуален тормоз

 

 

Ако бях филм, щях да бъда "Полунощ в Париж". Ако бях книга, щях да бъда "Романът на Зелда Фицджералд". Ако бях песен, щях да бъда A little party never killed nobody. Може би защото ми е по-лесно да се търся в книгите, филмите и музиката. Обожавам да слушам любимите си изпълнители на живо. Дотолкова, че съм готова сама да отида до някой европейски град. Така утолявам и жаждата с...