ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Когато Уес Андерсън вземе ключа от ламборгинито

Когато Уес Андерсън вземе ключа от ламборгинито

Снимки: © KHM-Museumsverband

СПОДЕЛЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ

Четох, че ситуацията зад изложбата „Spitzmaus Mummy in a Coffin and Other Treasures“ (до 28 април 2019 г. в Kunsthistorisches Museum във Виена) е като тази, при която родител дава ключовете от ламборгинито си на подрастващия си син. Доверява се, но е обхванат от страх, защото никога не знае какво ще стане и дали изобщо колата ще оцелее.

В случая ключовете от ламборгинито са у Уес Андерсън и партньорката му, писателката и илюстраторка Жуман Малуф. Те са куратори на изложбата, заради която би трябвало веднага да проверите цените на полетите до Виена. 

Двамата се хващат със задачата да качат зрителите на едно метафорично щастливо влакче през историята на изкуството, занаятите, чудесата на природата дори, както и други красиви неща. Резултатът е експозиция, за която са претършували 14-те колекции на музея, както и на още няколко други музея, включително този за естествена история.

„Spitzmaus Mummy in a Coffin and Other Treasures“ е елегантна гъсто подредена изложба, помещаваща се в Kunstkammer – тази част от музея, която е посветена на Хабсбургските императори и херцози, където се събира история от средните векове до барока. Андерсън и Малуф са селектирали 430 предмета – оръжия, картини, луксозни предмети от бита, сложни декоративни предмети от дърво, порцелан, препарирани животни, яйца от ему (огромни и сини, снесени преди 6 седмици някъде в Долна Австрия). 350 от експонатите са извадени от складовете, някои никога не са показвани.

Цялата идея артисти да селектират и подреждат изложби, идва, когато британският куратор Джаспър Шарп и един от помощник-уредниците в Kunsthistorische намират в Ню Йорк документация за изложба, наречена „Raid the Icebox 1 with Andy Warhol“ (1969 г.), чийто куратор е бил Анди Уорхол. Идеята се приема добре от директорката на музея Сабине Хааг и вече има два подобни експеримента през 2012 г. и 2016 г. А преди три години Шарп получава обаждане от приятел, който го моли да направи частен тур из музея за посетители, които се оказват Уес Андерсън и Жуман Малуф. Те вече са познавали музея, но са искали да се задълбочат в колекциите му още повече. От там до свързването на точките и едно триумфално „Еврика!“ има само една мисъл, а до днешната изложба – и две години работа.

Ексцентрична като самия Уес Андерсън, изложбата се открива с непоказвани картини на „космат човек и неговите деца“ и продължава в 8 уютни зали, всяка с ясни критерии за подбор – и артистичен, и исторически. Накратко, изложба, която не е за изпускане.

 

Елена е щастливо градско момиче с много и разностранни интереси. Много е сериозна. Не съвсем. Постоянно редактира и започва наново. Не пуши, не пие. Чувства се вкъщи навсякъде, където има Wi-Fi. Повече от Елена можете да намерите във Фейсбук страницата  My Italian Days.