ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Костюмите във филмите на Хичкок и жената зад тях

„За да си успешен дизайнер в Холивуд, трябва да комбинираш талантите на психиатър, художник, моделиер, гардеробиер, историк, медицинска сестра и шопинг асистент.“

Това са думи на Едит Хед – вероятно най-знаменитата художничка по костюмите в историята на киното, която посветила на Холивуд повече от половин век от живота си, била номинирана за „Оскар“ 35 пъти и го спечелила 8 от тях. Т.е. можем напълно да се доверим на думите й. Още повече че Едит работела с най-капризния от всички режисьори – Алфред Хичкок.

Двамата били прочут дует и гениалният режисьор отказвал да работи с друг освен с нея. Заради Хичкок Едит Хед напуснала Paramount, където работила 43 години, и отишла в Universal. И макар че Хичкок твърдял, че „режисьорът е Бог“, и непрекъснато ходел в ателието на Едит да наглежда работата й, тъй като винаги имал абсолютно точна идея какво иска, тя успяла да намери начин да работи с него и да налага мнението си. Филмите им и днес впечатляват с костюмите си и са образец за всички следващи поколения дизайнери.

„Небезизвестните“ (1946)

Първият съвместен филм на Хичкок и Едит Хед се случил по настояване на Ингрид Бергман, която била убедена, че само Едит може да направи костюмите за този филм. И наистина, Едит Хед разбирала най-важното – за да се подчертае красотата на Бергман, не са нужни никакви детайли и орнаменти, костюмите й трябва да са абсолютно семпли. Онова, на което разчитала Едит, били контрастните цветове бяло и черно, които се отличават веднага на сивия фон в черно-бялото кино. Цветовете на костюмите на Ингрид Бергман били избрани от Хичкок и отразявали настроенията на героинята – според това били или бели, или черни. Само в една сцена той поискал от Едит да направи Ингрид много отчетлива на екрана и там тя е с блуза на райета в черно и бяло.

Този първи филм се случил трудно и с много спорове между Едит Хед и Хичкок, но и двамата разбрали главното – той винаги очаквал костюмите да говорят колкото думите, а Едит можела да направи така, че това да се случи.

Родена с „риза“ (увита в плацентата), което навсякъде по света е знак за голям късмет. Майка й четяла в болницата „Време разделно“ и я кръстила Елица. Нашата Елица обича да се смее – случвало се е много пъти приятели да я разпознават по смеха – идва от другия край на заведението. Така е научена вкъщи – сдържа гласа си, когато е ядосана, но никога не спи...