Изкуство

"Лоши банки", добрият женски сериал

Сериалът "Лоши банки"

"Лоши банки", добрият женски сериал

Снимки: www.imdb.com

Напоследък и германците започнаха да правят добри сериали. Сред тях е "Лоши банки" (само шест епизода, но какви!), който е на нивото дори на "Милиарди" и "Мистър Робот"!

Почти всички главни образи са на силни жени (но с различен морал и амбиции, и сред нас има злодеи). Конфликтът (дълго замаскиран като пресметливо приятелство) е между младата, образована, компетентна, амбициозна, свежа и привлекателна Яна Ликам (Паула Беер от "Франц" на Озон) и много по-възрастната, повехнала, но аристократично красива и много съобразителна и манипулативна Кристел Льоблан (Дезире Носбуш).

Яна почти няма личен живот (живее с разведен безцветен и малодушен тип с дете) и е отдадена на банка в Люксембург, когато несправедливо я уволняват. Зад всичко стои Кристел, която я прави свое протеже и ѝ намира работа в конкурентна банка в Германия, от която живо се интересува, защото предстои сливане и тя иска ръководна позиция.

Задачата за младата жена е да намери мръсни престъпни тайни, което се оказва не много трудно (лоши кредити и свързани компании, класика), ала тя отказва да е марионетка, още повече че се възхищава на новия си шеф, Габриел Фенгер (холандецът Бари Астма), харизматичен брадат строен чаровник, който на всичкото отгоре е и честен. Е, от него се възползват хитро и пресметливо (правят го изкупителна жертва) шефовете Кано (Жан-Марк Бар, актьор на Ларс фон Трир) и Сюдов (Тобиас Морети), алчни и безсъвестни зализани и хлъзгави хищници, достойни противници (до време) на Кристел.

Яна се справя изненадващо добре. Зарязва мижитурката, прекарва кратък флирт с Габриел (който има чувства, почиващи на носталгия и асоциации), но всъшност си пада по него, сформира своя група с умен и компрометиран колега и тайландката Тао (Май Дуон Кьо). Яна хем оцелява, хем прави компромиси с морала и принципите си. Но мисля, че всичко е добре обмислена стратегия и с нетърпение чакам втори сезон (а това рядко ми се случва), когато героинята ще постави всичко и всеки на мястото му (а и ще уреди емоционалния и личния си живот).

Автор: Бистра Андреева