ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

"Манчестър край морето"

"Манчестър край морето"

Тази година фестивалът So Independent е много силен. Направо имам чувството, че се намирам в Юта на "Сънданс"! Започнах ударно, едновременно стилно, актуално (ще разберете защо) и полемично с "Манчестър до морето" на сценариста и режисьор Кенет Лонерган (за 15 години с три филма, другите два любими, You can count on me и Margaret, скоро чакам неговия сериал Howards End). Филмът е с оценка 8.6(!) в IMDb и е едно от най-тиражираните заглавия в току-що излезлите номинации за "Готъм" (премиера в САЩ чак на 18 ноември!).

Тук няма готови схеми, нито обещания за бъдещето или показен лечебен катарзис, всичко е истинско, достоверно и близко, трудно и неравно.
Лий Чандлър (Кейси Афлек, твърде подценен актьор) е момче за всичко (водопровод, канализация, електричество, кръпки по мазилката) в няколко сгради в Бостън. Свъсен и отстранен, мълчалив и търпелив (до един момент), с каменно интересно лице и стегната походка, той е абсолютен самотник, дори до крайност - отклонява интимните домогвания на апетитна млада майка, попрецъфтяла и наточена изкусителна "пума" и младо чаровно и знойно девойче в бар, но това не му пречи да предизвика люто сбиване в заведението.

Известяват му, че брат му Джо (Кайл Чандлър), рибар в родното му място Манчестър (наблизо до мегаполиса), набит, чевръст, дружелюбен и контактен мъж около 50-те, е получил инфаркт (има слабо сърце). Тръгва устремно и рязко, но, докато пристигне, човекът умира...

Изведнъж се прехвърляме в миналото (по време на плашещата диагноза). Лий е женен за кукленски хубавата, властна и раздразнителна блондинка Ранди (Мишел Уилямс), има три деца и добре платена работа, къща. Съпругата на Джо е агресивната и хаплива платинено съблазнителна Елис (Гретчен Мол), той върти бизнес с лодка със съдружника си Джордж (Си Джей Уилямс), стабилен, работлив и честен мъж, а синът му Патрик (Лукас Хеджис) е любим племенник на вуйчо си, палав, любопитен и пъргаво обсебващ. Сега Лий трябва да се погрижи за порасналия сирак (майка му е алкохоличка и наркоманка и се е запиляла някъде), мускулест хокеист, рижав, източен и симпатичен, който върти любов едновременно с пълната и възбуждаща щедро надарена Шарън (Мари Малън) и с милата, умна и привлекателна Санди (Анна Баришников, да, неговата дъщеря). "Слонът в стаята" е защо героят се е развел с Ранди, къде са тя и децата му и защо в града го заплюват и говорят за него като за "онзи Лий Чандлър". Прескачанията във времето и неизяснената интрига ни държат в напрежение и не ни оставят да се успокоим и дори временно да изпаднем в летаргия или да ни обземе скука въпреки малко дългите два часа и петнайсет минути екранно време. Филмът едновременно жестоко ни провокира и дълбоко дълбае в емоциите ни, предизвиквайки симпатия, съчувствие, разбиране, обвинение, омерзение или опрощение към действащите лица (основно към Лий, който в една спираща дъха сцена с ридаещата Ранди, казваща му, че го обича и иска той да живее, отвръща, че сърцето му е мъртво, там отляво няма нищо, особено чувства).

Лесно е да кажеш, че времето лекува и трябва да продължиш напред, когато гледаш отстрани и не си човекът, сполетян от немислима трагедия по негова вина, който страда, самообвинява се и се мрази, разтерзан, разкъсан, с кървящо (уж празно) сърце. Тук няма готови схеми, нито обещания за бъдещето или показен лечебен катарзис, всичко е истинско, достоверно и близко, трудно и неравно.

Боян Атанасов е жива софийска легенда, човек на живота, на киното, на театъра, на музиката. Само който не го познава, само той не се е впечатлявал от неговите енциклопедични знания в гореизброените области и не само в тях. За наша радост Боян има собствен блог, статии от който публикуваме при нас с неговото любезно съгласие. Останалите му титанични материали можете да откриете тук.

Боян Атанасов е жива софийска легенда, човек на живота, на киното, на театъра, на музиката. Само който не го познава, само той не се е впечатлявал от неговите енциклопедични знания в гореизброените области и не само в тях. За наша радост, Боян има собствен блог, статии от който публикуваме при нас с неговото любезно съгласие. Останалите му титанични материали можете да откриете тук.