Изкуство

 „Нощ на четенето” с Георги Господинов и Теодора Димова

От приказки до фантастични истории, от дистопична научна фантастика до полицейски разследвания

 „Нощ на четенето” с Георги Господинов и Теодора Димова

Теодора Димова

         Снимка:

facebook.com/teodora.dimova.33865


 

Литература музика и кино в събират като покана в предстоящата „Нощ на четенето” този петък във Френски Институт в България. Поканата е още по-изкушаваща заради присъствието на „почетните” читатели Георги Господинов и Теодора Димова.

Какво ни очаква в тази специална вечер, посветена на книгите?

От приказки до фантастични истории, от дистопична научна фантастика до полицейски разследвания, та чак до съвременни есета и разкази, които разкриват нашите вътрешни страхове от кризите, които преживяваме, темата за страха присъства в литературата

Поканата на Френския институт е с начален час 18:00 ч., този петък – 20 януари. Входът е свободен, а събитието е предвидено за всички възрасти. Шестото издание на "Нощ на четенето" е посветено на страха в литературата, и книги свързани с темата ще бъдат четени на глас във всички зали на Института.

Георги Господинов ще представи откъси от "Физика на тъгата", " Невидимите кризи" и " Спасеният език" на Елиас Канети, а Теодора Димова - от "Поразените". В рамките на събитието ще бъдат четени още произведения от Виктор Юго, Мишел Бюси, Фред Варгас, Пол Верлен, Ги дьо Мопасан, Шарл Бодлер, Венюс Кури-Гата, Доминик Елвиран, Цветан Тодоров, Амели Нотомб, Камелия Кучер.

За да е пълно удоволствието от вечерта във Френския институт ще звучи музика. Мецосопраното Вера Николова ще изнесе рецитал заедно с пианистката Маргарита Илиева. В програмата са включени творби на Антонио Вивалди, Кристоф Глук, Джузепе Верди и Анри Дюпарк.

От 22:00 ч. ще бъде прожектиран филмът „Диаболичните“ (1954) на режисьора Анри-Жорж Клузо.

В ролите : Симон Синьоре, Пол Мьорис, Вера Слузо и Шарл Ванел

В институция за превъзпитание на млади момчета, Кристин и Никол – съответно съпруга и любовница на директора Мишел Деласал, се свързват с цел да убият човека, към когото изпитват вече нетърпима омраза. Но няколко дни след злодеянието, тялото на Мишел изчезва. Адаптация, илюстрираща черната природа на киното на Клузо.