ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

"Okja" (2017)

"Okja" (2017)

Ако в киното имаше жанр „филм хибрид“, „Окча“ щеше да се изучава като образец от този вид. Абсолютно нищо в тази киноистория не е обикновено или предсказуемо.

Създаден от корейския режисьор Бонг Джуун-Хоу, но продуциран от Тилда Суинтън и Брад Пит. Разказващ историята на гигантската свиня Окча и нейната стопанка и приятелка – момиченцето Миджа, двете живеещи в идиличната, чудно красива провинция на Корея, и едновременно разкриващ чудовищната и отблъскваща реалност на хранителната индустрия, огромните ферми и алчните корпоративни шефове (Тилда, в две налудничави роли).

Странен и фантастичен филм, започващ идилично в далечна и чужда страна, след половин час вече пълен със звезди – Тилда, Джейк Джиленхол, Пол Дейно, Лили Колинс и още няколко, сред които впрочем огромната, подобна на симпатичен хипопотам свиня е най-еднозначно добронамереното същество. Изобщо самият филм е голямо предизвикателство за емоциите и здравия разум на зрителя – едновременно е тъжен, смешен, абсурден, симпатичен, отблъскващ, интригуващ, наивен и дори жесток. Всичко това – съпроводено от македонска музика!

Филмът „Окча“ предизвика скандал на тазгодишния кинофестивал в Кан, тъй като е продукция на Netflix и няма да бъде разпространяван по кината. Прожекцията му пред критиката е съпроводена с ропот и освиркване, така че в крайна сметка организаторите са принудени да блърнат логото на Netflix и официално да заявят, че от догодина ще допускат в конкурса само филми, които имат права за дистрибуция.

Окча във филма е генетичен експеримент, целящ да се създадат достатъчно големи ядивни животни, които да могат да изхранят човечеството. За медиите и публиката, която едновременно претендира за хуманност, но яде хамбургери, се създава легенда – Окча и нейните посестрими се отглеждат от фермери по целия свят в малки стопанства и живеят мирно сред природата. В един момент приказката свършва и Окча поема за лабораториите и кланицата в Ню Йорк, където единственият й шанс за спасение е Фронтът за защита на животните. Членовете му са почти толкова фанатични и безжалостни в устрема си, колкото и противниците им.

Финалът е напълно корейски – тоест озадачаващ за западния зрител, но пък задоволителен за Окча, а това, да не забравяме, си е нейната история.

 

Родена с „риза“ (увита в плацентата), което навсякъде по света е знак за голям късмет. Майка й четяла в болницата „Време разделно“ и я кръстила Елица. Нашата Елица обича да се смее – случвало се е много пъти приятели да я разпознават по смеха – идва от другия край на заведението. Така е научена вкъщи – сдържа гласа си, когато е ядосана, но никога не спи...