ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Оскарите с нови правила. Холивуд и светът реагират.

Оскарите с нови правила. Холивуд и светът реагират.

 Снимка: CNBC

Филмите, които ще имат правото да се състезават за "Оскар" за най-добра продукция, ще трябва да отговарят на определени критерии за разнообразие. Това е новото решение на Академията за филмови изкуства и науки. То породи много реакции.

Академията представя нови "стандарти", които ще важат за селектираните ленти от 96-ото издание на Оскарите през 2025 г. Най-важният критерий се отнася до актьорите, като поне един от изпълнителите на главна женска / мъжка роля и на "важни поддържащи роли" трябва да бъдат от слабо представените в обществото расови и етнически групи. А до възможността за златна статуетка в категорията "Най-добър филм" ще бъдат допускани творчески екипи, в които има представители на тези недостатъчно представени групи - т.е. жени, хора с увреждания, хора от различни расови и етнически групи и представители на ЛГБТ+ общността.

В Холивуд и света обаче новината не бе посрещната с голям ентусиазъм. Актрисата Кърсти Али е категорична, че новите правила на Академията са безумни: "Това е позор за хората на изкуството по целия свят... Можете ли да си представите някой да казва Пикасо какво е трябва да бъде включено в неговите ш***** картини? Вие, хора, тотално сте си загубили ума. Контролиране на артистите, контролиране на мисълта на всеки... Оскар Оруел".

Писателят и редактор на "Литературен вестник" – Емануил А. Видински, коментира специално за нас, Момичетата, отношението си към променените правила: "Аз съм от хората, които винаги са били на страната на политическата коректност. Дори да съм отчитал грешките й през последните години, все пак съм бил на нейна страна. И всякакви реплики, даже от – както претендират много от изричащите ги –“незначителен” характер, намирам за проява най-малкото на лош вкус. Не си куул да твърдиш, че “аз даже имам приятели гейове” и да ми употребяваш “педераска работа”. Нито е оригинално, нито е признак за различност, напротив, банално и плоско е.

Но дори аз намирам, че степента, в която се разви политическата коректност, е нов вид робство. Вървим наопаки на историята, задава се един нов вид Класицизъм по отношение на правилата, по които може да се твори изкуство, а нека си го кажем, и да се живее. Защо направо не се издаде един наръчник с правила ала Боало, да се каже ясно “забранявам филми със…, филми без…, които са….” и пр. Какво е това  няма да взима награди, давайте директно  не може, ако не правиш така. Точка. Самата политическа коректност е загубила от погледа си своите изначални цели. От радетел за равноправие се е превърнала в източник на репресии. Не можеш да научиш на толерантност някой чрез забрани. Както и не може да налагаш политически правила на изкуството. Защото то, изкуството, може да тематизира политиката, но когато обратното започва да се случва, си припомняме близки и далечни епохи, към които не искаме и не бива да се връщаме. В крайна сметка и прикритата диктатура също е диктатура. Защото изобретява същата реалност. И я налага."

И още... 

Иглика е едно почти пораснало момиче, което е влюбено в големия град и китните му дворчета. Израснала е в София с много приятели, мирис на липа и срещи в парка. Не престава да вижда по улиците познати лица, които ѝ припомнят за неспирните приключения в града и околностите му. В момента дели живота си между Загреб и София, като не пропуска и лятото на морето. Навсякъде се чувства доб...