ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Пловдив 2019: „Променяне“ – две актриси с един глас

Пловдив 2019: „Променяне“ – две актриси с един глас
СПОДЕЛЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ

Първото събитие от програмата на “Пловдив - Европейска столица на културата 2019” за мен се случи с моноспектакъла на Йоана Буковска-Давидова „Променяне“. Интелигентно, красиво, необикновено представление – пожелавам си това да е добър знак за всичко, което предстои в рамките на Пловдив 2019.

“Променяне” е драматизация по книгата “Промяна” на актрисата Лив Улман и с малко закъснение отбелязва едновременно две годишнини, които отминаха през 2018 – 80-годишнината на Улман и 100-годишнината от рождението на режисьора Ингмар Бергман.

Не е изненадващо, че в анонсите за спектакъла преобладават обясненията за това, че ще видим нещо между театър и кино, с включени елементи от добавена реалност и 3D Mapping. Подобни експерименти са рядкост и на световната сцена, а у нас се случват може би за първи път и във всеки случай за първи път по този начин. Наистина спектакълът е допълнен с определени изображения и допълнително съдържание, които са много качествени, премерени като продължителност, не нарушават хода на действието и за зрителите, които не желаят да участват в този елемент, не ограбват нищо от смисъла. Точно така трябва да се интегрира дигиталният свят в театралния. Но и извън допълнената реалност, декорите на представлението са отлични – те самите са филма за живота на Актрисата, която има две лица, но един глас и изпълва с думите и емоциите си цялата сцена.

Йоана Буковска е много талантлива актриса. Това е първият й моноспектакъл по текст, който тя сама е адаптирала за сцена и за който казва, че мечтае да изиграе от 16 години насам. Аз лично нямам нужда от допълнителни причини да отида и да я гледам, декорите в случая са само приятно допълнение. С много премерени жестове, елегантно и някак успокояващо, Йоана-Лив ни разказва за живота на една жена, която е едновременно голяма и необикновена като актриса и слаба и уязвима, съвсем обикновена като жена. Лив Улман, която живее в Осло сама с малката си дъщеричка (днес вече голяма, любимата ми писателка Лин Улман), се опитва да бъде умна, силна и успяла в свят, в който това е разрешено само на мъжете. Освен това в нея все още живее едно малко момиче, което е твърде плахо, за да води тези битки. Изобщо в Лив съжителстват много светове, изтъкани от спомени, мечти и фантазии, и тези реалности са по-цветни и по-интересни от всичко наоколо. Именно това я прави велика актриса.

Отвъд ефектите и образите, това е просто една среща с интересна, емоционална жена, която има какво да сподели. Не пропускайте тази среща.

Родена с „риза“ (увита в плацентата), което навсякъде по света е знак за голям късмет. Майка й четяла в болницата „Време разделно“ и я кръстила Елица. Нашата Елица обича да се смее – случвало се е много пъти приятели да я разпознават по смеха – идва от другия край на заведението. Така е научена вкъщи – сдържа гласа си, когато е ядосана, но никога не спи...