ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Премиерата на „Франкенщайн“ в Театър „София“

Премиерата на „Франкенщайн“ в Театър „София“

Пред този спектакъл стоят очаквания, които се извисяват като огромна планина – романът на Мери Шели, разказващ за едно от знаковите чудовища в световната литература; постановката на Дани Бойл в Националния театър в Лондон с Бенедикт Къмбърбач и Джони Лий Милър в главните роли и не на последно място, високата летва на предишния спектакъл на Стайко Мурджев, „Еквус“. Почти чудо е, но всъщност „Франкенщайн“ не разочарова в нито едно отношение. Британската критика пише с гордост, че спектакълът на Дани Бойл има начало, което е най-добрата откриваща сцена на сезона. За родния „Франкенщайн“ може да се каже абсолютно същото. При това сценографията в театър „София“ е решена по напълно различен начин от английския първообраз, но ефектът е същият – изключително впечатляващо визуално, плашещо, красиво и обещаващо начало (сценография и костюми: Марина Райчинова).

Пиесата на Ник Диър ползва за първообраз романа на Мери Шели, но разказва историята по различен начин. Стайко Мурджев, на свой ред, интерпретира противоборството между гениалния и маниакален учен Виктор Франкенщайн и създаденото от него същество в контекста на страха от „другия“, неприемането на различните и абсолютния егоизъм на обсебения от себе си разум. В този смисъл двамата герои на сцената са напълно огледални – те са ерудирани и маниакално себични далеч отвъд границите на човешкото. Решението на Дани Бойл да разменя двамата актьори в главните роли изглежда напълно оправдано.


Кандидат, който да задоволи негласуващия българин не съществува
ОТ ГРАДА
3 окт 2022 | Общество

Кандидат, който да задоволи негласуващия българин не съществува

В повечето държави след избори могат да бъдат видени празнувания - балони, купони, отбелязване на голямото...

В постановката на Стайко Мурджев създанието е Калин Врачански. И дали защото злодеите в изкуството винаги изглеждат по-енигматични и са по-интересни за интерпретация, или просто защото ролята изисква пълна физическа и емоционална всеотдайност, но това изпълнение доминира над всички останали в спектакъла. Историята е разказана в черно-бяло, не само визуално. Текстът има своите върхове и спадове, но в крайна сметка и самото създание на Франкенщайн е съшито от различни части и никаква хомогенност не може да се очаква. При това говорим за класическа история, която изисква дълги изречения и сложни думи.

Поднесен с достатъчно голяма интензивност на думите и действията, премерен във времето и емоциите, впечатляващ визуално и добре изигран, „Франкенщайн“ определено е сред задължителните постановки за сезона.

Родена с „риза“ (увита в плацентата), което навсякъде по света е знак за голям късмет. Майка й четяла в болницата „Време разделно“ и я кръстила Елица. Нашата Елица обича да се смее – случвало се е много пъти приятели да я разпознават по смеха – идва от другия край на заведението. Така е научена вкъщи – сдържа гласа си, когато е ядосана, но никога не спи...