Изкуство

„Развод“ със Сара Джесика Паркър

10 - 15 години след „Сексът и градът“...

Въпреки ниските оценки и малко хейтърската реакция „Развод“ е много хубав сериал. Сара Джесика Паркър (независимо от всичко с номинация за „Златен глобус“!) целенасочено играе героиня, която е нещо като Кери Брадшоу 10 – 15 години след „Сексът и градът“, със съпруг и две деца. На 54 години, въпреки че остарява малко като мъж, с наедряване на черти и части от лицето, тя все още (така твърдят мъжете) е сексапилна, стройна, изтънчена и чаровна, има обаяние и харизма, които струят от светлите й очи.

Нейната героиня Франсиз е изневерила на съпруга си тъпо, лекомислено и фатално, с посредствен позьор. Брачният партньор и баща на децата ѝ Робърт (Томас Хейдън Чърч от „Отбивки“), хубав, мъжествен наивник и добряк, е наранен. И започва развод. Важни за действието са и нейните приятелки. Хапливата домакиня с тясно лице, дълъг правилен нос и пищна фигура Даян (Моли Шанън), която първо се опитва да убие богатия си мъж, а той после влиза в затвора за измама, и леко пълната, стресната и неуверена, но всъщност привлекателна психоаналитичка Далас (Талия Болсъм, първата съпруга на Джордж Клуни). Сюжетните завои са важни, раздялата се задълбочава, Франсиз и Робърт имат нови партньори, пропълзява студенина, но не сме убедени в техния окончателен разрив. Третият сезон току-що завърши доста двусмислено и надявам се, следващият да е последен.

И сега за черешката, момичета – тоалетите на приятелките, особено на Франсиз! Натиснах „пауза“ и се взирах дълго, за да видя добре кафявото ѝ манто на принтове... маймуни (и пак мога да бъркам). Има и пепитено палто, виолетови велурени обувки на висок ток, морскосиня риза на бели черти, пурпурна пола, седемдесетарска риза на кръгове... Дори и да не харесате случващото се на екрана на HBO GO, сериалът е задължителен като курс по актуална мода и мярка за изискан и ненатрапчив вкус.

Автор: Бистра Андреева

 

Джулия Робъртс в „Усмивката на Мона Лиза“

Джулия Робъртс в „Усмивката на Мона Лиза“