ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

"Шахнаме" в театър Азарян

"Шахнаме" в театър Азарян

Снимка: Иван Дончев/ndk.bg

Харесвам психологическия театър (това искат да гледат хората още от древността), резервиран съм към всякакви танцови представления, инсталации, пърформанси и прочие, затова бях предубеден към "Шахнаме"- спектакъл по древноперсийския епос на Фердоуси, режисиран от Елена Панайотова. Всъщност го гледах заради един от най-добрите ми приятели, играещ главна роля. Оказа се, че това е едно от най-хубавите неща този сезон на софийска сцена и отдалеченоста на актьорите от публиката в "Азарян" е само от полза, за да се видят композицията, чудесната сценография и костюми (Юлиян Табаков) и прекрасно хореографираните танци в синхрон (Росен Михайлов) - нещо, което в България почти никога не се случва.

Отстрани на сцената има разказвач (Добрин Досев, идеален избор, дълбок, нюансиран и чувствен глас), който чете сказанието за Зал. Това веднага ме настрои скептично - мразя, когато актьорите само илюстрират като кукли и не си говорят помежду си, поради което няма как да преживяват емоции. Тук обаче въобще не е така и не знам как се е получило, но пред нас се разгръща психологически театър, в добавка с оригинални танци и цветни пищни костюми (нарочно се повтарям).


Рекордно повишение на газа от 1 август
ОТ ГРАДА
12 авг 2022 | Общество

Рекордно повишение на газа от 1 август

Цената на газа скача с рекордните 60 %, след като Комисията за енергийно и водно регулиране утвърди увеличението...

Основното е една любов като на Ромео и Жулиета - между отгледания от орел хубав, строен, със широки плещи и бяла кожа персийски принц Зал (Севар Иванов) и мургавата, грациозна, с високо вдигната глава, катранена коса и изящни черти арабска принцеса Рудабе (Ралица Стоянова). Бащата на Зал, който покаян го приема отново при себе си, след като го е изоставил в планината, е видният снажен пълководец с гъста брада и огнени очи Сам (Велислав Павлов, винаги добър), а баща на Рудабе е афганския владетел Мехраб (Васил Ряхов, прибран, но енергичен), сприхав и обидчив дребен монарх с изпъчени гърди и издадена напред волева брадичка. Сам е подчинен на шаха Менучер (Росен Михайлов), нисък и тих, но властен мъж с деликатни ръце и малка глава, който е против връзката между Зал и Рудабе и поради това назрява сериозен конфликт.

"Любовта побеждава всички трудности и преодолява всички препятствия" е клише, но тук е точно на място. С чистите си дълбоки чувства младите успяват да предотвратят война и да размекнат душите на възрастните, да ги направят по-добри и толерантни, да ги накарат да забравят предразсъдъци и суеверия. Затова историята на Зал и Рудабе е оцеляла през годините и е жива и актуална и днес.