Изкуство

„Споделяне“ или как интернет преобръща живота ни

Режисьорски дебют за Пипа Бианко

„Споделяне“ или как интернет преобръща живота ни

Снимка: IMDb

„Споделяне“ на дебютантката Пипа Бианко има три награди, като две са от „Сънданс“ – специалната награда на журито за актьорско постижение и „Уолдо Солт“ за сценарий. Веднага го изгледах по HBO GO (тяхна продукция), но не мога да кажа, че съм много впечатлен, а оценката в IMDb е близо до реалността... И все пак – оригинален, свеж и вълнуващ първи опит, задължителен за киномани.

Манди (наградената Риане Барето) е пълничка, но тренирана тийнейджърка (играе баскетбол) с интересно лице, дълга коса и прелестни очи, тя е полуиндийка. Една сутрин се събужда на моравата пред дома си и не помни нищо от предишната нощ. Скоро в Интернет обаче излиза видео, на което е мъртво пияна и в несвяст, а момчета се шегуват грубо с нея.

Основният участник в безвкусната закачка Ей Джей (Никълъс Галицин) изглежда приятно и нормално момче. Освен че е строен и красив, той има честен поглед и откровено изражение. Неговият русоляв, кльощав, очарователно рошав и свенлив приятел Дилън (Чарли Плъмър) пък е явно влюбен в Манди. Нейна приятелка и опора е афроамериканката с ефектни плитки, сексапилно тяло и изваяни черти Джена (Lovie Simone). Всичко като че ли заглъхва (което е най-нормално), но бащата и майката на Манди – енергичния и сприхав Мики (Джей Си Маккензи) и екзотично привлекателната и внимателна Кери (Пурна Джаганатан) – откриват записа в лаптопа на дъщеря си (ровили са там, защото тя не вдига телефона си), против нейното желание повдигат обвинения и скандалът избухва. В резултат Ей Джей е разследван, а Манди не излиза от вкъщи и е извадена от отбора.

В един монолог пред баща си героинята му изкрещява, че ѝ харесва да пие и да спи с момчета, че нещата е трябвало да бъдат оставени да отшумят, а сега точно тя е жертвата – изолирана и отбягвана, като нито има доказателства, че се е случило нещо престъпно, нито някой ще бъде подведен под отговорност. Същевременно някакво тягостно чувство ни гложди отвътре и не ни дава мира – докога хората (вместо да помогнат) ще снимат и ще споделят, а след това ще коментират злобно и насмешливо, какъв е този подтик за воайорство, а не за човещина? И дали в случая една нормална тийнейджърска лудория не се преекспонира и превръща в престъпление?

Филмът си заслужава най-малкото заради края – един сюжетен завой преобръща нещата с главата надолу, а Манди трябва да направи съдбоносен избор. И тя великодушно прощава и милостиво забравя, защото всичко е било резултат на сподавена любов и моментна слабост, а прегрешението споделено (в другия, истинския смисъл). Малцина имат тази сила и мъдрост.

 

Никол Кидман е неузнаваема

Никол Кидман е неузнаваема