ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Театърът като сън: „Животът е сън“ в театър „Азарян“

Театърът като сън: „Животът е сън“ в театър „Азарян“
СПОДЕЛЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ

Хипнотично красиво представление. Изнесено в пространството зад сцената на театър „Азарян“ и изиграно в непосредствен контакт с публиката, „Животът е сън“ е преживяване, което ангажира всички сетива.

Историята с автор Педро Калдерон де ла Барка е анонсирана като „антиутопична хорър приказка“ и разказва за борбите за престола на кралство Полша. Кралят е предупреден от гадателите, че синът му ще се роди самото въплъщение на злото и когато кралицата умира при раждането, бебето е отнесено в далечна кула, където расте само като звяр. Когато от Русия идва претендент за престола, кралят е принуден да освободи сина си и да провери дали предсказанията ще се сбъднат. А ако принцът се окаже негоден, ще бъде върнат в кулата и царският живот ще му се стори само сън.

Младият Боян Арсов е в ролята на принц Сигизмунд, като едновременно е създател на костюмите и визуалната среда, а също така отговаря за хореографията и пластиката. Режисьор на спектакъла е Дина Маркова.

Боян Арсов е откритието ми в този спектакъл, а и за сезона. Много рядко в театъра може да се преживее такова всеотдайно и абсолютно сливане с ролята и такава интензивност на емоциите изразени с всяка фибра на тялото. Гол, само с една символична препаска, силно гримиран и на педя от публиката, Сигизмунд успява да концентрира толкова силно вниманието на всички присъстващи, че направо спира дъха. Поетичният текст на пиесата е прекрасен и най-силните думи са именно репликите на Сигизмунд, но едновременно с това езикът на тялото му говори еднакво силно и не рядко – в съвсем различен емоционален регистър. Ако думите на принца са отвлечени и често горчиви, то жестовете и танцът му са френетична възхвала на злото и смъртта, напълно ирационална.

В театъра нерядко има една основна увличаща сила и тя завихря емоциите и настроението на сцената и ги държи подчинени на една обща идея. В случая Боян Арсов е този, който задава настроението на целия спектакъл и всички други участници – Вяра Коларова, Константин Икономов, Ралица Петрова, Павел Емилов, Венцислав Сариев, Калоян Катинчаров и Ирина Първанова – арфа. Необикновено и запомнящо се представление, неистово изиграно. Напълно заслужени номинации за "Икар" на Боян Арсов и Дина Маркова.

Още едно представление, което си заслужава.

Родена с „риза“ (увита в плацентата), което навсякъде по света е знак за голям късмет. Майка й четяла в болницата „Време разделно“ и я кръстила Елица. Нашата Елица обича да се смее – случвало се е много пъти приятели да я разпознават по смеха – идва от другия край на заведението. Така е научена вкъщи – сдържа гласа си, когато е ядосана, но никога не спи...