ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Вендерс и Хопър – удивително добра комбинация

Вендерс и Хопър – удивително добра комбинация

Снимка: youtube

Какво ще се случи в следващата секунда с хората, изобразени на картините на култовия американски художник Едуард Хопър? Задавайки си този въпрос, германският режисьор и президент на Европейската филмова академия Вим Вендерс е направил късометражен филм с триизмерна графика.

Наричат Едуард Хопър (1882 – 1967) "художник на празните пространства", който разглежда темата за човешката самота в съвременния свят. Творческата му визия се формира в ерата на „Голямата депресия“ в САЩ.

По думите на Вим Вендерс това е покана за света на изкуствата на Едуард Хопър. В продължение на няколко десетилетия неговите картини вдъхновяват режисьорите – така например платното „Къща до релсите“ се превръща в прототип на къщата на Норман Бейтс от филма „Психо“ на Алфред Хичкок.

Късометражният филм е представен на ретроспективната изложба на произведенията на Едуард Хопър в музея на Фондация „Бейлер“ в швейцарския град Базел. Там са събрани картини, рисувани с акварел и масло в периода от 1910-те до 60-те години на миналия век.

Изложбата ще продължи до 17 май.

 

6 известни филмови сцени, които са директно повлияни от картини