ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Цанка Крушева: "Не сме съвършени и това е очарователно!"

Цанка Крушева: "Не сме съвършени и това е очарователно!"

Най-големият рекламен фестивал у нас - ФАРА, се завръща с двадесетото си издание - от 8 до 11 септември в София. Събитието ще премине под мотото “Unexpect the expected” („Не очаквай очакваното“) и ще бъде в столицата за първи път от 2000 г. насам. Повод да се срещнем с Цанка Крушева, която е част от журито на фестивала тази година. 

Тя започва своето приключение в рекламата като копирайтър и вече има над 15 години опит в бранша. Работила е за големи брандове като Coca-Cola, Mastercard, HBO, FOX International Channels, Chivas Regal, УниКредит Булбанк, както и за малки играчи, които имат нужда от разпознаваемост на българския пазар. Последните 5 години е криейтив директор в една от най-успешните рекламни вериги в света - McCann Sofia. Участва в много уъркшопи и обменни програми в цяла Европа. Смята, че работата в рекламата е като влакче на ужасите - много често ти става лошо, но като слезеш, искаш пак да се качиш. 

Като носител на първия лъв от Кан за българска рекламна агенция, с какви чувства посрещате новото издание на ФАРА?

Имам само едно чувство към ФАРА - любопитство. Всяка година чакам фестивала, за да видя най-доброто от българските рекламни агенции - техните блокбъстъри, с които се опитват да оберат точките. Лъвът в Кан само ме прави още по-хищна за добри идеи.

Какво очаквате от новото издание на Фестивала?

Очаквам да видя как агенциите, заедно със своите клиенти, са отиграли този труден период, белязан от пандемията. Надявам се да има интересни решения, защото различният контекст освен предизвикателство е и предпоставка за по-голяма креативност.

Както пише на един постер в офиса на McCann New York -“Creativity is the only way to survive”.

От дълго време насам то не е било провеждано в София, какви са очакванията към атмосферата?

За мен ФАРА е Албена. Този сантимент към дългото пътуване до морето, пустия плаж в края на сезона, партитата в Ганвие, разходките до Балчик и обедите в мидената ферма, ще си остане завинаги. Пловдив, София, всяка една друга локация ще трябва доста да се постарае, за да остави такъв дълбок отпечатък върху фестивала. Но ако затворим вратата на носталгията, мисля, че всичко зависи от хората и атмосферата, която те ще успеят да създадат.

Какви ще са вашите критерии като член на журито?

Моите критерии винаги са били едни и същи и ключовата дума е “изненада”. Следя глобалното развитие на рекламата от 10 години и непрекъснато срещам идеи-дежавю, така че когато видя нещо “свежо” (извинявам се за думата, много я мразя), то веднага ме очарова. Знам много добре и какво няма да толерирам - напъни за смешки или хилави хрумки, на плещите на които се е опитала да се закрепи цяла кампания.

Напоследък две неща доминират обществения живот - борбата на гражданското общество и пандемията от Covid-19. Мислите ли, че това се усеща по някакъв начин на рекламния пазар, в посланията на марките? Какво е различното?

Не мисля, че борбата на гражданското общество се усеща в рекламата. Марките в България все още се страхуват да заемат позиции, които биха могли да отблъснат част от потребителите. Това донякъде прави комуникациите им по-посредствени, но ги защитава от убийство в социалните мрежи, ако идеята срещне неодобрение.

Българският рекламен пазар се разви много през последните години и в същото време много неща си остават същите – водещата роля на телевизията като основен канал например. В кое виждате най-голяма промяна и да очакваме ли в бъдеще нещо революционно ново според вас?

Нещо революционно ново можем да очакваме, когато обществото даде знак, че е готово за това. Иначе ние, рекламистите, можем много да експериментираме, но ефективността на кампаниите няма да е задоволителна, особено във FMCG сектора. Виждам повече пространство за смели и нестандартни решения при по-нишовите брандове, които имат по-лимiтирана и специфична таргет група и не е необходимо съобразяване с масовия вкус. Също така, очаквам да се появят повече марки, които смело да изразят позиция по противоречив за нагласите на българското общество въпрос и така да се отличат от останалите.

Телевизията има водеща роля и ще продължи да има такава за големите лидери на пазара, така е в цял свят.

И последно – как се чувства едно момиче от града като творчески директор на рекламна агенция? Труден ли беше пътят дотук?

Чувства се на място. И градът, и момичето, и рекламната агенция могат да бъдат по-добри, но това, че не са съвършени, е очарователно. А колко трудно е било, както се казва, само ние си знаем. Важното е, че продължаваме.

 

Най-големият рекламен фестивал в България - ФАРА, се завръща