Лица

Хелън Хънт: "Сексуалното насилие е навсякъде"

За опасностите на славата, сексуалното насилие в индустрията и завръщането на екрана

Хелън Хънт е на 34 години, когато печели наградата "Оскар" за ролята си в "Колкото толкова". Вниманието на журналисти и фенове определено я тревожи тогава и тя е изключително нервна, защото се чувства следена на всяка крачка. В интервю за The Guardian актрисата споделя, че си е мислила, че няма да може да се отърве от "този живот" до края на дните си.

Сега, на 56 години, Хелън Хънт определено смята, че последвалите години са й донесли още по-интересен живот. Започва кариерата си още като дете, има силни и слаби моменти и зад камерата, и пред нея, но няма бурен светски живот, който да държи обективите на папараците насочени към нея. 

Кога ли е била повратната точка? Според Хънт това е моментът, когато през 2004 г. ражда дъщеря си Макена Лей. "Прекарвах много по-малко време в работа и интервюта и повече време насаме, така че просто естествено ритъмът ми на живот се успокои и това беше наистина хубаво". След големия успех на "Какво искат жените", "Корабокрушенецът", "Предай нататък" и "Д-р Т. и жените" Хънт вече не е толкова често на голям екран, но не смята, че това я лишава от кариера. Напротив, тя е съавтор, режисьор и продуцент на "цели два филма" и смята, че "има разлика между това да работиш усърдно и да си известен".

Единият от филмите, с които се гордее актрисата, е "Тогава тя ме откри" (2007). Той разглежда сложните отношения между 39-годишна жена (Хънт), която се отчуждава от съпруга си и копнее за дете, и нейната биологична майка (Бет Мидлър), която се появява отново в живота й след смъртта на осиновителката ѝ. Филмът е базиран на роман на Елинор Липман, но Хънт включва в сценария и репродуктивните проблеми на героинята и борбата ѝ за дете, защото по онова време тя самата се опитва да забременее и това е било всичко, за което е можела да мисли. Бори се 10 години за излизането на филма, а накрая дистрибуторът Think Film фалира, преди пускането му на екран, което означава, че няма промоция и реклама на лентата.

В момента Хънт се готви за ролята си в продължението на ТВ комедията "Луд съм по теб", която между 1992 и 1999 г. спечели на актрисата цели три "Златни глобуса". Тя и партньорът ѝ в сериала – Пол Рейзър, ще са изпълнителни продуценти и ще участват в 12 нови епизода на продължението. Освен това Хънт ще режисира и първият епизод, логична стъпка за нея, след като застана на режисьорския стол и на епизоди от най-нашумелите сериали в момента – "Това сме ние" и Feud, както и на The Politician, последния голям проект на Райън Мърфи за Netflix.

И още ... 


Тя и дъщеря й, която вече е на 15 години, са политически ангажирани. И двете заедно са част от Марша на жените, който се проведе в деня след встъпването в длъжност на Доналд Тръмп. Хънт активно се бори за равенството между половете в Холивуд. Повечето от 11-те режисьори в продължението на "Луд съм по теб" са жени, включително и цветнокожи. Както и за равенство при заплащането, въпреки че все още на хората в Холивуд им е трудно да повярват, че жените заслужават възнаграждение не по-различно от това на мъжете. 

Хелън Хънт признава, че не се е замисляла за това, когато е участвала с Джак Никълсън в "Колкото толкова" или с Том Ханкс в "Корабокрушенецът": "В онзи момент от кариерата ми не знаех да се боря за това. Никога не ми хрумна, че трябва да ми се плаща същата сума. Честно казано, те можеха да твърдят, че хората купуват билети заради Джак или Том и това би било правилно тогава".

През годините Хелън Хънт работи с Мел Гибсън, Кевин Спейси и Уди Алън. Трябва ли да бойкотираме работата им? "Мисля, че голяма част от проблема е, че ако жената е нападната, до момента, в който тя се осмели да проговори за това, законите казват, че има давности и вече е твърде късно за това. Но разбирам и другата страна, която казва"ти просто насочи пръст към мен и кариерата ми приключи“. Докато тези закони не бъдат преразгледани, това ще бъде голяма, болезнена каша и не трябва да зависи само от жените, които са били жертви, да ускорят процесите, добавя Хънт. 

Актрисата изследва проблемите около сексуалното насилие в последната си роля в новата драма на BBC One World on Fire. Хънт играе Нанси Кембъл, военен кореспондент, жертва на сексуално насилие. Прототип на образа е британската журналистка Клеър Холингуърт, която съобщава новината за избухването на Втората световна война.

"Разбира се, сексуалното насилие е навсякъде – едно от големите зверства на нашата епоха – но чак сега си давам сметка, че то е било институционализирано и организирано. Именно тези разкрития ме мотивират допълнително да действам. А и цялото сексуално насилие, което се разкри през последните няколко години, със сигурност ме кара да имам много, и то все силни чувства по въпроса."

 

Ирмена Чичикова: „Никое проявление на любов не е погрешно“