Любов и други бедствия

Пенелопе Крус и Хавиер Бардем: Най-накрая любов!

Разказана любов

Хавиер Бардем и Пенелопе Крус за пръв път пресичат пътищата си през 1992 година във филма Jamón Jamón. Искрите между тях обаче започват да прехвърчат на снимачната площадка на „Вики Кристина Барселона“ през 2007 година. Моментът да се появят на прага на любовта е точният, защото и двамата са преживели много връзки и разочарования, които сякаш вървят ръка за ръка със славата и успеха.

Срещат се като равни, а тихата им връзка извън обсега на радарите получава своят красив връх със сватбата им през 2010 година на Бахамите. През 2010 година се ражда и синът им Леонардо, а през 2013 - дъщеря им Луна.

„Най-големите чувства, които някога съм изпитвала, идват от това как ме гледат децата ми. Да бъдеш майка означава да виждаш живота от различен ъгъл, сякаш си отново дете. Дори връзката ти с природата се променя – всяко дърво гледаш с други очи“, казва Пенелопе.

Но тази спокойна връзка, в която се говори испански, е била почти на път да не се случи изобщо. Хавиер Бардем е бил стресиран от експресивността на Пенелопе Крус, която не крие чувства и емоции нито на снимачната площадка, нито извън нея. Твърде много „работа“ и „драма“ са последното нещо, което мъж с много неуспешни връзки със сложни жени, иска. Но всъщност такива жени, като Пенелопе, се срещат изключително рядко – жени, които успяват да слеят таланта и безстрашната си откровеност и да допринесат с тях към изкуството. Карол Ломбард, Грета Гарбо, Ингрид Бергман, София Лорен, Одри Хепбърн... Пенелопе Крус е на мястото си в групата на най-забележителните, емоционални и интересни жени в киното. Красотата й е просто още един начин да се разкрие огромния й талант. А той е напълно свързан с нейния вътрешен женски огън. Така че Хавиер Бардем не е имал никакъв шанс.

“О, боже, в нея има някаква божественост. Имахме една сцена, в която хвърля чинии и се караме, запитах се: „Наистина ли искам това?“ Тя има това, което наричам „обичаща кръв“. Страст за всичко.“

В реалността обаче те са много земни и водят максимално обикновен живот. Доколкото е възможно, когато си следван от камерите на всички, навсякъде. Търсят нормалността, децата им например никога не са обект на никаква публичност без лицата им да са замъглени. Никога не се виждат в Instagram и това е нарочно – Пенелопе казва, че това е част от отговорността й на родител – да защитава личния им живот.

Нормалност търсят на всяка цена – имат скромни домове по целия свят, никакви фанфари. И двамата не се промотират като бранд тип Бранджелина. Нямат корици на списания, децата им живеят в неведение колко точно известни са родителите им. 

„Знаят, че правим филми, но не мисля, че разбират какво точно означава това. И това е добре. Вкъщи нямаме нищо, което да им напомня, че сме актьори. Наистина не се интересуваме от това“, обяснява Бардем.

До този момент Хавиер Бардем и Пенелопе Крус са работили заедно в три филма – два споменах: Jamón Jamón (1992) и “Вики Кристина Барселона“ (2008), а също и в „Да обичаш Пабло“ (2017).

Вижте и няколко техни снимки в галерията.

 

Барселона по стъпките на "Вики, Кристина, Барселона"