Mish Mash Fest

5 художници по костюмите, номинирани за Оскар тази година

Костюмите във филмите са важни, но създателите им не се изписват с главни букви и трудно можем да кажем дори едно име в тази област. Независимо от това е безспорно, че има филми, в които сме направо запленени от дрехите и удоволствието в киното до голяма степен се дължи и на работата на художниците по костюмите.

5 художници по костюмите, номинирани за Оскар тази година

Церемонията за връчване на наградите Оскар ще се състои за 86-ти път на 2-ри март, буквално след броени дни. Всеки поне малко любопитен отдавна е научил и номинациите, и класациите и дори е определил личните си фаворити. Една категория, обаче, обикновено остава малко встрани от интереса на пресата. Костюмите във филмите са важни, но създателите им не се изписват с главни букви и трудно можем да кажем дори едно име в тази област. Независимо от това е безспорно, че има филми, в които сме направо запленени от дрехите и удоволствието в киното до голяма степен се дължи и на работата на художниците по костюмите. Ето петимата номинирани тази година:

Патриция Норис за „12 години в робство“

Работейки върху костюмите за филма на Стив Макуин, Патриция Норис е изхождала от предположението, че робите са износвали дрехите на господарите си. Ето защо всички дрехи са нарочно смачкани и изкуствено състарени, за да добият съответния вид. Досега Патриция Норис е номинирана за Оскар цели пет пъти, може би тази ще е щастливата й година.

Майкъл Уилкинсън за „Американска схема“

В този филм Майкъл Уилкинсън е събрал култови винтидж дрехи – ако помните сцената, в която Ейми Адамс се преоблича в химическото чистене, зелената рокля е оригинален модел на Даян фон Фюрстенберг, с който самата дизайнерка е снимана на корицата на Newsweek. Във филма има и оригинали от онова време на Gucci – включително чантите на Ейми Адамс – или Halston. Каквото не успял да открие в архивите, Майкъл Уилкинсън нарисувал сам. Ако Оскарът отиде при него, със сигурност ще е напълно заслужен.

Уилям Чан Сук Пинг за „Великият майстор“

Две години подготовка стоят зад костюмите на този филм. Толкова време художникът чел книги и се опитвал да намери подходящи тъкани за роклите на китайките от висшето общество. Като се добави страхотната операторска работа и светлината във филма, ефектът е магически, а номинацията – напълно заслужена.

Катрин Мартин за „Великият Гетсби“

Дълго чакан и вече култов, този филм е явление в модата – благодарение на него стана актуално всичко от 20-те, а модните списания месеци наред публикуваха снимки на приличащи на Дейзи момичета. За работата си в този филм Катрин Мартин е имала изключителното съдействие на модна къща Prada, на Tiffany & Co. за бижутата и Brooks Brothers за мъжките костюми. Всеки тоалет във филма е перфектен до най-малкия детайл и ще е жалко ако киноакадемията не оцени този изключителен труд.

Майкъл О’Конър за „Невидимата жена“

Не може и без номинация за типичната историческа драма – в случая филмът на Ралф Файнс за тайната любов на Чарлз Дикенс. Майкъл О’Конър вече е номиниран за Оскар и дори го е печелил един път. На нас ни се искаше тази номинация да е за „Вълкът от Уолстрийт“, за който самият Джорджо Армани е преправил свои стари модели, за да ги направи по-приемливи за съвременния вкус и да облече Леонардо Ди Каприо безупречно. Смятаме, че е успял напълно. Но в крайна сметка винаги е по-добре да има повече кандидати за номинации и голям избор – това винаги значи повече красиви филми за нас, зрителите.