ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Бляскавото завръщане на Balenciaga в света на висшата мода

„Въпреки че висшата модата изглежда остаряла, това е самата същност на модата“, казва Демна Гвасалия, който не само направи своя дебют в нея, но и върна Balenciaga в календара на висшата мода след 53-годишно отсъствие. Дизайнерът за пореден път показа, че рискът е важна част от успеха и че самият той има нужда непрекъснато да предизвиква себе си. Преминал през ателиетата Maison Martin Margiela и Louis Vuitton, от 2016-а той е творчески директор на Balenciaga и явно се чувства толкова добре в нея, че дори се отказа от бранда, който създава със своя брат – Vetements. Демна със сигурност е един от най-интересните модни творци в момента и на него не му пречи да вълнува модните фенове, макар и загърбил блясъка на Париж, за да се установи със съпруга си в Цюрих.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от Balenciaga (@balenciaga)

Изправен пред най-голямото предизвикателство в кариерата си, Гвасалия успява да внесе собствената си революционна визия за модата в 21-ви век, като същевременно почете най-великия кутюриер на 20-ти век – Кристобал Баленсиага. Затова и в тази негова дебютна колекция haute couture се прокрадват шапките без периферия, обемните силуети и онази архитектурност на тоалета, в който Баленсиага е бил истински майстор. Демна обаче успява да надгради това и да покаже собствения си почерк, без да променя ДНК-то на марката. „Пандемията ме накара да си взема мълчанието, от което имах нужда, за да разбера какво харесвам в тази работа. И разбрах, че не става въпрос за модата и че всъщност обичам дрехите. Те имат психологическо въздействие върху мен. Разбрах, че ме правят щастлив и осъзнах, че това всъщност е целта на модата“, споделя Гвасалия.

„Хората ме вкарват в кутията на някой, който създава качулки и маратонки, а това не съм аз. Наистина исках да покажа кой съм като дизайнер, като се има предвид наследството на модната къща, до което имам късмета да се докосвам “, допълва той. „Предизвикателство беше да се намери баланс между сливането на архитектурното наследство, историята и това, което аз искам да направя.“ Пред френския Vogue споделя, че несъзнателно още от самото си стъпване в ателието на Balenciaga е искал да стигне до момента, в който ще върне марката във висшата мода. Най-малко заради това, което е завещал Кристобал Баленсиага.

В същото време Демна смята, че е вълнуващо да влезеш в този свят и да го модернизираш. Да се върнеш към миналото, за да можеш да изграждаш адекватно настояще, за да оставиш следата, която са оставили великите дизайнери. Следата, която е оставил самият Кристобал Баленсиага. „Искам да правя мода, която да резонира върху различни поколения, искам да накарам по-младите хора да оценят наличието на този тип уникални облекла“, казва още Гвасалия, затова и в тази колекция ще видите тишърт, деним, но и палта, бални рокли и онзи блясък, от който сега сякаш имаме най-голяма нужда.

 

Висша мода от Chanel – изискано минало в бъдещето

 

 

Ако бях филм, щях да бъда "Полунощ в Париж". Ако бях книга, щях да бъда "Романът на Зелда Фицджералд". Ако бях песен, щях да бъда A little party never killed nobody. Може би защото ми е по-лесно да се търся в книгите, филмите и музиката. Обожавам да слушам любимите си изпълнители на живо. Дотолкова, че съм готова сама да отида до някой европейски град. Така утолявам и жаждата с...