Мода

C'est la vie: Мистичната връзка между Одри Хепбърн и Живанши

Всичко започва с едно "не" от страна на френския дизайнер.

C'est la vie: Мистичната връзка между Одри Хепбърн и Живанши

Одри с костюм Givenchy по време на снимките на филма Sabrina.

Във висшия свят на модата често се говори за творци и техните музи, които със своите красота, стил и уникалност поддържат съзидателния дух на големите имена в бранша. За сметка на това, рядко се споменава за онези благородни връзки между дизайнер и момичето, изтъкани със стил, доверие и безусловна обич. Взаимоотношения по-близки до приятелството, отколкото до бизнес. Точно такива бяха тези между френския дизайнер Юбер дьо Живанши и американската актриса Одри Хепбърн. Сезон след сезон те показваха какво е партньорство в живота. 

Година след като легендарният творец напусна този свят, нека си припомним великата му история с Одри със елегантни снимки и много модна красота. 

Всичко започва през 1954 г., когато актрисата отива в ателието на Юбер (основано две години по-рано). Тя търси тоалети за участието си във филма Sabrina на Били Уайлдър. Когато му казват, че американската актриса Хепбърн иска да го види, дизайнерът я приема, защото решава, че това е Катрин Хепбърн. И  отказва (първоначално) да се погрижи за гардероба на Одри Хепбърн. 

"По-късно той ми призна, че е бил шокиран, когато в ателието влязло слабо момиче с фигура на манекенка с обикновени карирани панталони и блузка," разказва Одри.

Пленена от красотата на тоалетите, сътворени от Живанши, тя настоява да отидат заедно на вечеря с надеждата да го разубеди. Така и става. Актрисата получава съгласието на Юбер да я облича и това надминава всички очаквания. 

    И още...


Любов от втори поглед, която дълги години поддържа тяхното откровено, креативно и безусловно приятелство. А филмът Sabrina печели Оскар за костюми през 1955 г.  Факт, който окуражава Живанши да твори и облича други кинозвезди: Джийн Сийбърг и Дебора Кар в Bonjour Tristesse (1958 г.); Жулиет Греко в Crack in the Mirror (1960 г.); Брижит Бардо в La Vérité (1960 г.), Елизабет Тейлър в The VIP’s (1963 г.) и Жана Моро в La Baie des Anges (1963 г.). Въпреки всички други красавици и кинозвезди обаче Одри печели сърцето на Юбер.

"Одри имаше вроден стил, неподправен и изключително елегантен. Излъчването и усетът й към красивото поддържаха творчеството ми живо", казва Юбер дьо Живанши.  

След успеха на Sabrina актрисата се обръща към Живанши за облеклото си за филмите Love in the Afternoon на Били Уайлдър, Funny Face и Charade на Стенли Донън, Breakfast at Tiffany’s на Блейк Едуардс, How to Steal a Million на Уилиам Уайлър и Bloodline на Теренс Юнг.

"Моделите на Юбер са единствените дрехи, в които се чувствам себе си",  казва Одри Хепбърн. 

Но връзката между тях не е само заради филмите. Тя е истинска, реална, жива и извън снимачната площадка. Одри Хепбърн разчита на Живанши не само за светските си изяви, но и в личния си живот. Именно той създава сватбените й рокли, както и дрехата на сина й за кръщенето му. Една цялостна връзка.

С времето американската актриса се превръща в лице на модния бранд, допълва го със своите харизма, очарование и красота. Покрай нея и вниманието на Джаки Кенеди и Грейс Кели е привлечено към моделите на френския дизайнер. Така историята продължава...

 Знаете ли кой е филмът, в който главен герой е модата?