След Севиля и Атина Мария Грация Кюри показа своята ода за индийската култура чрез невероятното модно шоу на Dior в Мумбай, почитайки местните занаяти, работилници и майсторството в бродериите. Творческият директор на модната къща успя да вплете сред тях и темата за овластяването на жените, върху която поставя акцент с всяко свое ревю. Връзката на Индия с Dior датира още от времето на основателя на френската къща – мосю Кристиан Диор, който през 1955 г. създава асиметричната рокля Lahore Soirée, вдъхновена от сари, украсена с метални нишки и кристали. Предишни дизайнери, оглавявали модната марка, също са били пленени от страната. Марк Боан, назначен за артистичен директор на Dior през 1961 г., организира модни ревюта в Мумбай и Делхи, а след това Джанфранко Фере пътува до Индия в началото на 70-те години, черпейки вдъхновение от бижутата и културата на страната за своята колекция Indian Passion. За своето шоу Мария Грация Кюри избра да представи колекцията си на открито, на историческото място Портата на Индия.
Колекцията отпразнува и сътрудничеството на Dior с Chanakya School of Craft, основано от Моника Ша и Каришма Суали през 2016 г., където повече от 700 жени са записани в програма за бродиране. Този център е част от Chanakya Atelier, като Суали и Кюри ги свързва и силно приятелство, което продължава от почти 30 години. Те се опознават за първия път през 1992 г., когато Кюри започва да пътува до Мумбай, за да работи върху бродерии с Chanakya, когато тя проектира аксесоари за Fendi. Откакто е в Dior, тя и Суали подкрепят индийските жени художници, използвайки техни огромни текстилни стенописи за сценографията на модните ревюта на френската къща в Париж, а от друга чрез училището те дават възможност жените да се обучават на занаяти в една доминирана от мъжете област.
„Освен символ на изящество и елегантност, Мария Грация е и човек, който е изключително щедър. Мисля, че нашите ценности някак се припокриват“, казва Суали пред Vogue. „Тя е човек, който е невероятно вдъхновяващ за нас, защото едновременно наднича и в миналото, и в бъдещето.“ От своя стана Кюри споделя, че е важно да изучаваме много добре миналото, но в същото време да се опитаме да използваме тези препратки по различен начин, както и да ги обновим. "Това се опитах да направя, когато погледнах в архива на Christian Dior, защото не можем да възпроизведем изцяло миналото.“
Преди ревюто гостите разгледаха работилниците на училището, където ученици и майстори демонстрираха своите умения в бродерията и металообработването. Не по-малко впечатляваща обаче е и самата колекция, която проследява художествените традиции и визуалните пейзажи на Индия. Открояват се ярки и наситени цветове, красиви флорални и анималистични щампи, които препращат към филмови плакати в стил Боливуд, но и приказни и ефирни тоалети в черно и бяло, обсипани с декорации. При аксесоарите несъмнено се открояваха перлите, носени около врата, независимо дали моделът дефилираше с ежедневна бяла жилетка или тъкана копринена риза.
Разбира се, не липсваха и знаменитости, сред които бяха Летисия Каста, Камий Котен, Дева Касел, Кара Делевин, Карли Клос, Жан Дамас, Джеси Бъкли, Наоми Аки и много други.
10 истински места, вдъхновили приказните декори на "Дисни"