Мода

Художник по костюмите

Художник по костюмите винаги ми е изглеждало много интригуваща професия. Не просто любов към дрехите, но и познаване на историята, културата, обичаите, класовите символи и разделения, прическите, бижутата… безброй неща, които са необходими за създаването на ефектни и достоверни костюми в един филм, театрален спектакъл, балет или оперна постановка. Има не малко случаи, в които костюмите остават в историята като еднакво или дори по-известни от филма, за който са направени. Веднага се сещам за костюмите на Армани за „Американско жиголо“ с Ричард Гиър, дрехите на Живанши за Одри Хепбърн,

Художник по костюмите

Художник по костюмите винаги ми е изглеждало много интригуваща професия. Не просто любов към дрехите, но и познаване на историята, културата, обичаите, класовите символи и разделения, прическите, бижутата… безброй неща, които са необходими за създаването на ефектни и достоверни костюми в един филм, театрален спектакъл, балет или оперна постановка. Има не малко случаи, в които костюмите остават в историята като еднакво или дори по-известни от филма, за който са направени. Веднага се сещам за костюмите на Армани за „Американско жиголо“ с Ричард Гиър, дрехите на Живанши за Одри Хепбърн, на Вивиан Уестууд за Кирстен Дънст в „Мария Антоанета“ или на Готие за „Петият елемент“ на Люк Бесон. Списъкът може да продължи безкрайно, защото в киното тава е един от най-важните компоненти. И често – най-красивият.

Тема за тези размисли ми даде една малка статия в италианския Vogue за костюмите във филма The Help. Дизайнерите по костюмите на въпросния филм са направили нещо много просто – преправили са тенденциите от последните два сезона, така че да ги адаптират към модата от шейсетте години, когато се развива действието. Трябва да кажа, че се е получило наистина много добре! Не че за всички ни не е ясно, че в модата всичко е добре забравено старо… Все пак е интересно да се види този експеримент, за да си спомним, че дрехата може да бъде уместна във всяко време и ситуация, стига ние да решим и само някой да посмее да каже, че нещо наше хубаво и любимо е демоде. Защото ние сами сме художник по костюмите на нашия филм!