ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Историята на една класика: чантата Chanel 11.12

Историята на една класика: чантата Chanel 11.12

Снимки: Courtesy of Chanel

През последната една година нямаме много поводи, за да показваме чантите си навън, което ни накара да осъзнаем, че е по-добре е да имаме малко, но иконични модели – онези, които са се превърнали в класика, отколкото такива, които имат един сезон живот. Точно затова и от Chanel решават да върнат в светлините на прожекторите една от своите икони – моделът 11.12, създаден през 80-те години от самия Карл Лагерфелд. Сега го виждаме в ръцете на любимите модели на френската модна къща в част от пролетната й кампания, която ни пренася из улиците на легендарния парижки квартал Сен Жермен през обектива на фотографското дуо Инес ван Ламсвеерде и Винуд Матадин.

При създаването на чантата, Лагерфелд е вдъхновен от модела 2.55, проектиран от Коко Шанел през 1955 година, който сам по себе си също се е превърнал в една от иконите на марката. За мадмоазел Шанел перфектната чанта е елегантна, удобна за носене и достатъчно голяма, че да можем да намерим в нея всичките си вещи, и влага цялата си практичност в Chanel 2.55, чантата, която сама по себе си е една от модните революции на легендарната дизайнерка.

За времето си тя се откроявала с капитонираната кожа, правоъгълна закопчалка и златна дръжка под формата на верига, която напомняла бижутата на самата мадмоазел. Затова и бързо се превърнала в любима на Брижит Бардо, Анна Карина, Жана Моро, Катрин Деньов и Роми Шнайдер. Самото капитониране, напомнящо формата на диаманти, дължим именно на Коко Шанел, с което тя искала да постигне не само повече автентичност, но и устойчивост на самата кожа във времето. Дългата дръжка пък позволявала на дизайнерката да я носи през рамо, а ръцете да пъхне спокойно в джобовете на дрехата си.

При моделът 11.12 също е използвано капитонирането, но правоъгълната закопчалка е заменена от кръглото двойно С, а при дръжката към веригата е добавена кожа, което я прави по-удобна за носене. Запазено е обаче и разпределението на няколко отделни вътрешни отделения, което ни лишава от хаоса, който обичаме да създаваме дори и в малките чанти.

След като се превърна в икона на сама по себе си под ръководството на Карл Лагерфелд, тя все още остава в сърцето на колекциите на Chanel под креативната работа на Виржини Виар, която ни я показа, обгърната в туид или в пастелни нюанси в круизната колекция 2021. Да, истински хамелеон е чантата 11.12, която същевременно остава вярна на своите предшественици. Тя блестящо съчетава стил, функционалност и безвремие, като същевременно увековечава гения на Коко Шанел и Карл Лагерфелд, под творческия ум на Виар.

„Мисля, че всяка жена мечтае да притежава чанта Chanel. Бях на 17, когато купих първата си чанта Chanel и си спомням, че спестявах дълго време за мини версията на 11.12, в черно, която имам и до днес! Тази чанта е въплъщение на елегантност. Много е шик и ме кара да се чувствам стилна без усилия, веднага щом я сложа“, споделя моделът Имаан Хамам. Така че ако още се чудите в каква чанта да инвестирате този сезон, мисля, че ви дадохме отговора.

 

37 стайлинг вдъхновения от новата колекция на Chanel

 

 

Ако бях филм, щях да бъда „Полунощ в Париж“. Ако бях книга, щях да бъда „Романът на Зелда Фицджералд“. Ако бях песен, щях да бъда „A little party never killed nobody“. Може би защото ми е по-лесно да се търся в книгите, филмите и музиката. Обожавам да слушам любимите си изпълнители на живо. Дотолкова, че съм готова сама да отида до някой европейски град. Така ут...