Мода

Какво точно се случи на ревюто на Versace?

На шоуто дефилираха и всички супермодели на момента – Бела, Джиджи, Кандис, а с тях и българката Кремена Оташлийска.

Тази година се навършват 20 години от бруталното убийство на Джани Версаче.

За да отбележи годишнината от смъртта му, по време на Седмицата на модата в Милано Донатела Версаче проведе ревюто на пролетната колекция на марката в Музея на миланското триенале в чест на „гения... иконата... моя брат”.

И за да фокусира събитието върху неговия живот, а не върху неговата смърт, тя за пръв път извади директно от архивите на Versace ключови за марката принтове и дрехи от периода 1991 г.-1995 г., когато се раждат най-знаковите колекции в творчеството на Versace (Vogue, Warhol, My Friend Elton, Icons, Baroque, Animalia, Native Americans, Tresor de la Mer, Metal Mesh и Butterflies), за да ги интерпретира в нещо ново.

Нови блузи, якета с квадратни деколтета, легингс, корсети, тренчове, макси поли, дънки с висока талия, ботуши с тънък ток... Всяка една тема от миналото намира място в колекция пролет 2018, за да се получи пълен гардероб от дрехите на момичетата от кориците на Vogue.

Една от от тях – черно-бялата пола (вижте я в галерията), първоначално представена от Наоми Кембъл като част от колекцията Native American, е буквално извадена от архива, защото е невъзможно нейна реплика да бъде създадена навреме за шоуто. Този път полата беше представена от Наташа Поли.

На шоуто дефилираха и всички супермодели на момента – Бела, Джиджи, Кандис, а с тях и българката Кремена Оташлийска, за да покажат, че естетиката на Версаче, онова чувство за история, игрива чувственост, хумор и интелект са неостаряващи и актуални и до днес.

Наоми се появи в края на шоуто в тоалет от колекцията Metal Mesh (есен 1994), придружена от останалите момичета на фона на Freedom! на Джордж Майкъл (1990).

Карла Бруни, Синди Крауфорд, Клаудия Шифър и Хелена Кристенсен завършиха този трибют за великия дизайнер по най-впечатляващия възможен начин.

 По материал от Vogue