Мода

Кралят на Париж

Ако Долче и Габана са царете на Милано, то в Париж едва ли има друга модна къща, която така абсолютно да въплъщава безупречната елегантност на французойките, както го прави Christian Dior.

Кралят на Париж

Ако Долче и Габана са царете на Милано, то в Париж едва ли има друга модна къща, която така абсолютно да въплъщава безупречната елегантност на французойките, както го прави Christian Dior.

Сегашният дизайнер на марката, белгиецът Раф Симънс, представи вчера четвъртата си колекция за Диор и за пореден път потвърди онова, което обеща още с идването си – че ще направи жената, облечена в Диор разпознаваема, както на улицата веднага се познава жената, облечена в Шанел. 

От самото начало Раф работи усилено с архивите на покойния Кристиан Диор, интерпретирайки легендарните му сака, рокли и силуети на дрехите по свой начин. Симбиозата е удивителна – Диор, като един от най-великите художници на женско облекло- до най-мъничките бродирани цветя- и Раф, който е по образование промишлен дизайнер и винаги е бил прочут с начина, по който конструира дрехите и абсолютно изчистения си стил.
 
Какво се получава видяхме снощи. Разпознаваемите вече „диорски“ цветове – бяло и черно, сиво, бледо розово и синьо. Ясно видими следи от автентичните стари любими на Кристиан Диор елементи – силно вталената рокля new look, но направена от кожа, разкроените палта, но сложно скроени отпред и типичните за петдесетте години остри обувки, но с футуристичен ток. Любимите на Кристиан Диор цветя – но дискретно нарисувани или просто загатнати. Също така бяло-черното каре, което аз помня от първия си парфюм Diorissimo и което е било върху опаковките още на първите парфюми на модна къща Диор. Чантите, върху които са нарисувани обувки - рисунки на Анди Уорхол от ранните му години като илюстратор във Vogue и Harper's Bazaar. 
 
Тази колекция беше едно изпълнено обещание – връщането в модата на вечния стил на гениалния Кристиан Диор. Да живее кралят!