ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Креативният директор на Valentino: В този момент ние не се нуждаем от вещи, нуждаем се от хора

Креативният директор на Valentino: В този момент ние не се нуждаем от вещи, нуждаем се от хора

Снимка: Courtesy of Valentino

„Вкъщи съм си край морето и прекарвам целия си ден в градината. Вече изглеждам почти като мистър Валентино – толкова съм загорял“, споделя пред британския Vogue Пиерпаоло Пичоли, креативният директор на италианската модна къща Valentino. Пред изданието той споделя как преминава ежедневието му по време на изолацията, като основна част в него продължава да бъде работата по новите колекции. Сега най-после му остава повече време да скицира и рисува и всеки ден прави видео чатове с екипа си, с които не спират да си разменят идеи.

„Различен е начинът на работа, но работим много. Именно сега усещам, че съм център за много хора, така че още в началото за мен беше важно да предам добри вибрации на екипа си“, казва дизайнерът. Освен че и той, и екипът му в момента работят повече върху скиците, отколкото върху изпълнението им, докато чакат фабриките на марката да бъдат отворени отново. Пичоли отбелязва, че този труден момент насърчава повече и мисленето, и креативността, а точно и затова резултатът накрая ще бъде по-прецизен. В момента идеите им са насочени не само върху новите модели, но и върху това как ще бъдат показвани, продавани, как ще бъде заснета кампанията и как ще бъде представена haute couture колекцията. “Всичко е различно, но и предизвикателно“, отбелязва той.

Креативният директор на Valentino засега не се е отказал да я представи през юли, както беше планирано и не иска да я отлага за септември, когато трябва да представи колекция ready-to-wear, защото не смята, че е удачно двете да бъдат смесвани. „Мисля да я представя по различен начин. Разбира се, няма как да стане чрез ревю, но не искам да я пропускам, затова търся различен канал за целта.“

Нещата ще се променят в модата. В това е категоричен и Пичоли, особено в начина, по който ще се пазарува, защото хората ще търсят нещо, което наистина е модерно, но и ще остане във времето, а не това, което е актуално само в момента. Нещо, което би предизвикало радост или някаква друга емоция.

„В този момент ние не се нуждаем от вещи, нуждаем се от хора, нуждаем се от прегръдки, от емоции.“

Според дизайнера няма нужда да отразяват действителността, а по-скоро да реагират на нея с нещо красиво, поетично и впечатляващо. „Трудно е да предадеш позитивизъм, надежда и добра енергия, но се нуждаем от тази светлина. И ние като дизайнери сме отговорни за това – трябва да даваме надежда, да даваме светлина и да вярваме в мечтите си. Да, от икономическа гледна точка този момент е ужасен за много хора“, не отрича напълно действителността Пичоли, но пък припомня как след Средновековието е настъпил Ренесанссът и може би точно сега, след тази криза, ни предстои един нов Ренесанс.

„През последните две десетилетия нещата се развиват по начин, който не ми харесва: продуктът е в центъра на модата, а дизайнерът трябва да е по-скоро маркетингово, отколкото модно ориентиран. Всички гледаме какво са правили Ив Сен Лоран, Кристобал Баленсиага и самията Валентино, които никога не са се взирали в маркетинга. Те се обръщаха към себе си, към своята чувствителност, за да показват колекции, които отразяват даден момент, а не го следват. Харесвам какво казваше Даяна Врийланд: „Не им давайте каквото те искат, а ги оставете да поискат това, което им давате.“ И мисля, че сега е моментът да осмислим това, защото през последните две десетилетия дизайнерите станаха по-скоро служители на големи модни компании, а не са в центъра им – както е в света на изкуствата, където галериите понякога са по-важни от самите артисти, или музикантите са по-малък фактор от продуцентите. Не мисля, че това може да работи в бъдеще“, смята още Пичоли.

Ясно е, че и ревютата, и Седмиците на модата също ще се променят. Според него те са се превърнали в места не толкова за представяне на колекции, а за демонстриране на власт и сила в индустрията, затова е щастлив, че сегашната ситуация ще промени това налагане на брандове, ще промени подхода и на дизайнери, и на потребители и ще доведе до нов тип мислене. Нещо, от което очевидно модната индустрия спешно се нуждае.

„Мисля, че е време да разбием стереотипите и да покажем, че сме късметлии, че можем да мечтаем, независимо от това, че ситуацията не предполага това.“ А ние с нетърпение очакваме какво ще се случи не само с Valentino, но и с цялата модна индустрия.

 

Писмо от първата жена в Dior: Чувствам се още по-горда, че съм италианка

 

 

Ако бях филм, щях да бъда „Полунощ в Париж“. Ако бях книга, щях да бъда „Романът на Зелда Фицджералд“. Ако бях песен, щях да бъда „A little party never killed nobody“. Може би защото ми е по-лесно да се търся в книгите, филмите и музиката. Обожавам да слушам любимите си изпълнители на живо. Дотолкова, че съм готова сама да отида до някой европейски град. Така ут...