Мода

Прозрачно и бляскаво: Fendi даде старт на Седмицата на модата в Милано

Мода

Прозрачно и бляскаво: Fendi даде старт на Седмицата на модата в Милано

Снимка: Jacopo Raule/Getty Images

Италианската модна къща официално откри Седмицата на модата в Милано, за да представи колекцията си за есен/зима 2022 и го направи точно така, както всички биха очаквали – красиво, стилно и бляскаво. „Това са дрехи, предназначени за всеки момент от живота на една жена, на всяко едно поколение. И всичко започна с Делфина“, споделя творческият директор на Fendi – Ким Джоунс. Когато един ден вижда Делфина Делетрез, която е дизайнер на бижута и е четвърто поколение от рода Фенди, облечена с блуза, взета назаем от майка й Силвия Вентурини, той решава, че именно това ще бъде неговата отправна точка за следващата му колекция. Във Fendi Джоунс е фокусиран върху семейството. Работейки рамо до рамо със Силвия и нейната дъщеря Делфина, той наблюдава начина, по който жените Fendi се обличат, пазаруват и взимат назаем една от друга, а какво по-голямо вдъхновение от извора.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от  (@fashionist_styles)

Джоунс, както всички наследяващи творческа позиция в големите модни къщи, се стреми да запази наследството и ДНК-то на Fendi и да го интерпретира по нов и адекватен за новото време начин. Този път той разравя архивите от 1986-а и 2000-а, за да покаже за пореден път как могат да се преплитат миналото и настоящето. И тази колекция е изключително женствена, елегантна и прозрачна. Просто защото прозрачните материи преминават през голяма чест от моделите и виждаме как роклите от нежен тюл могат да се комбинират с кашмир, вълна и кожа. Вдъхновението за тях идва от ревюто на марката през 2000 година.

„Нещо, което често си припомнях, дори когато бях в колежа“, споделя Ким Джоунс. „Колекция, която олицетворява това, което Лагерфелд, с типична си елегантност, би нарекъл „непоносимата лекота на битието“: леки, прозрачни, ефирни облекла, които понякога наслояваше и изглеждаха като модерно изкуство“, пък допълва модният критик Андерс Кристиан Мадсен от Vogue. Цялата тази ефирност Джоунс смесва с щампите, използвани от Карл Лагерфелд през 1986-а, а миксът на материите и контрастът между тях – меки и твърди, плътни и прозрачни, обяснява с това, че в крайна сметка жените могат да бъдат много меки и нежни, но и достатъчно твърди и силни.

Разбира се, няма как да не обърнем внимание на чантите, а за да отпразнува 25-ата годишнина на своята легендарна чанта Baguette, Fendi ни я показват в три нови интерпретации. Те са част от към проекта им Hand-in-Hand, който възлага на занаятчии от цяла Италия да интерпретират Baguette, затова сега ни показват една от кашмир, една от кожа и една от норка. „Когато за първи път дойдох във Fendi, познавах чантите много по-добре от дрехите“, казва Джоунс. А в това отношение той има възможност да работи със самата Силвия Вентурини, която оглавява отдела за аксесоари.

 

Michael Kors ни кани отвъд „тъжния живот по пантофки“