ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Виржини Виар поема Chanel. Коя е тя?

Още когато тя се появи на закриването на ревюто Spring Summer 2019 Haute Couture на Chanel миналия месец вместо Карл Лагерфелд, всички се запитаха „Какво се случва?“ и „Тя ли ще бъде новата?“. „Той се чувства уморен“, беше единственото изявление тогава. Малко след новината за кончината на великия дизайнер, от модната къща стопираха всякакви спекулации и официално обявиха, че постът на креативен директор ще заеме Виржини Виар. Не само най-логичният избор според мнозина, но и най-добрият, предвид факта, че тя беше неотлъчно до Кайзера повече от 30 години.

Тя се появява в ателиетата на Chanel като стажант през 1987-а, само няколко години след като Лагерфелд се присъединява към модната къща. Двамата се сближават и тя го следва неотлъчно, дори когато между 1992 и 1997-а той е креативен директор на Chloe. С годините Виржини се превръща в един от най-доверените му хора и негова дясна ръка. Човекът, който превръща фантазиите му в ралност. Още едно доказателство за любимото ни клише, че зад всеки успял мъж стои една жена. За Лагерфелд това винаги е била Виар.

„Правя така, че колекциите да оживеят в ателиетата на базата на скиците, които Карл прави. Координирам екипите, следя за доставките и избирам тъканите. След това с него правим фитингите. Веднага щом имам скиците, процесът започва. Опитвам се да му угодя винаги, но ми харесва и да го изненадвам“, споделя Виржини преди две години пред The Telegraph.

Въпреки че много от легендарните брандове често експериментират с нови лица и нови креативни директори, Chanel предпочита да заложи на сигурното и познатото, формула, която за марката се оказва успешна. Доказват го и резултатите, не само като популярност, но и като печалби. За първи път миналата година модната къща обяви приход от 9,6 милиарда долара за 2017-а.

Сега, поставйки на основния пост вътрешен човек, Chanel се надяват, че в нейно лице ще имат най-добрият наследник, който ще продължи идеята на Коко Шанел и Карл Лагерфелд.

„Виржини е най-важният човек, не само за мен, но и за ателието, за всичко. Тя е моята дясна ръка и дори, когато не се виждаме, сме постоянно на телефона“, казва самият Лагерфелд в документалната поредица на Netflix – 7 Days Out.

Виар още от малка е закърмена с модата, защото пра-родителите й са се занимавали с коприна. „Бях завладяна от тази индустрия, но най-много исках да правя театрални костюми“, споделя тя пред списание Crash. Харесвала френското кино на новата вълна, а сред идолите й били Ана Карина и Джена Роуландс и любовта към костюмите я отвеждат да изучава мода и текстил. Започва кариерата си като асистент на Доминик Борг, която създава костюмите за Камий Клодел, след това започва да работи като дизайнер на костюми за филми и постановки. Работила е с Изабел Аджани, както и с Жулиет Бинош за филма Three Colors Blue. Докато не среща Карл, който я кани в Chanel. Оттогава пренася цялата си страст към костюмите в ателиетата на легендарната модна къща.

От известно време името на Виржини се спрягаше за евентуален наследник на Лагерфелд, въпреки че самата тя е казвала, че не обича да бъде в светлините на прожекторите. Предпочита да прекарва времето в четене, ходене на театър и в споделени мигове с мъжа и сина си и да остава сред тишината на ателиетата, далеч от шума по време на модните ревюта. Сега обаче ще трябва да излезе от своя уют и да се заяви. „Предпочитам да бъда човека, който помага да оживее неговата визия“, каза тя преди две години. А целият моден свят вече очаква първата й самостоятелна колекция. За Chanel!

Надникнете в ателието на Chanel за Spring Summer 2019 Haute Couture Collection!

 

Ако бях филм, щях да бъда „Полунощ в Париж“. Ако бях книга, щях да бъда „Романът на Зелда Фицджералд“. Ако бях песен, щях да бъда „A little party never killed nobody“. Може би защото ми е по-лесно да се търся в книгите, филмите и музиката. Обожавам да слушам любимите си изпълнители на живо. Дотолкова, че съм готова сама да отида до някой европейски град. Така ут...