ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Забравената къща на Пиер Карден

Забравената къща на Пиер Карден

Снимки: elledecoration

През 1975 г. унгарският архитект Анти Ловаг започва да проектира за френския индустриалец Пиер Бернар напълно невероятна сграда недалеч от Кан. След 14 години в град Теул сюр Мер, на една скала на средиземноморския бряг, се появява удивителната къща Palais Bulles (Bubble House), чийто авангарден облик изглежда футуристичен дори в наше време. След смъртта на Бернар през 1991 г. имението от 1200 квадратни метра е придобито от модния дизайнер Пиер Карден.

Ловаг е искал да построи сграда, която да имитира най-ранните примитивни жилища на човека – пещерите. Първият етап от строителството е създаването на желязна рамка, която очертава архитектурните особености на къщата, прозорците и вратите. След това конструкцията е покрита със слой от бетон чрез пръскане.

Пространството на къщата включва панорамна всекидневна, банкетна зала, 10 спални, амфитеатър за 500 души, както и живописни басейни и водопади – прилежащата градинска площ е 8500 квадратни метра. Имението е станало свидетел на много партита и ревюта на Карден.

Когато човек е вътре, се създава цялостно усещане за откъсване и изолация от реалността, което вероятно е и търсен ефект, след като имението се намира на скала. Всяко отделно пространство (къщата е сглобена от почти независими мехури) е оборудвано с огромни отвори с изглед към морето. Почти всички мебели са създадени специално за този проект и сами по себе си са предмети на изкуството: зашеметяващи аморфни фотьойли, дивани, легла.

Удивително е, че къщата е в доста лошо състояние: покривът на места тече, акрилът в прозорците илюминатори (там се използва дебел акрил вместо стъкло) има пукнатини, които са покрити с лепяща лента. Мебелите отдавна се нуждаят от реставрация. Изглежда, че никой не се интересува от къщата.

Травертиновите басейни в градината изглеждат впечатляващо, каскадно спускащи се от един от покривите на къщата. От практична гледна точка къщата е неудобна за дълго пребиваване, по-скоро само за няколко седмици. Но кой има нужда от практичност, ако живее в истински скулптурен шедьовър?

 

„Минало-настояще-бъдеще“ – музеят на Пиер Карден