ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Изкуството да се носят рокли и изгубеният блясък на Холивуд

Изкуството да се носят рокли и изгубеният блясък на Холивуд

Наричат Холивуд „бляскав“ неслучайно. В зората на киното, когато филмите били черно-бели, актрисите на екрана изглеждали като богини – с перфектни прически и грим и задължително с блестящи рокли.

Да се изработи рокля за екрана било къртовски труд – върху метри шифон се пришивали на ръка стъклени мъниста или тръбички и пайети. Така платът ставал тежък и падал много красиво, а роклите задължително били с малък шлейф, който се носел зад актрисата бавно и тежко като опашка на лъскаво земноводно.

Най-известният художник по костюмите отпреди войната – Адриан – често обличал звездите на онази епоха Джийн Харлоу и Джоан Крофорд с такива рокли. Той създал едни от най-красивите рокли от онази епоха за Джийн Харлоу във филма „Вечеря в осем“ (1933), като на тежката, обшита с мъниста одежда сложил въздушна наметка от пера на щраус и така със самите дрехи показал двойствения характер на героинята.

Още една знаменита рокля, дело на Адриан, е костюмът на Джоан Крофорд от филма „Булката в червено“ (1937). Цяло чудо е, че тази рокля е запазена и до днес. На практика почти всички рокли от онази епоха вече не съществуват, защото платът е много деликатен и от тежестта на пришитите елементи буквално се разпадал. Роклята на Джоан, обаче, не висяла на закачалка, а била забравена в един сандък дълги години и така оцеляла.

В историята завинаги останали с лъскавите си рокли кралиците на Холивуд – Грета Гарбо, Марлене Дитрих, Мерилин Монро. Хладният блясък на дрехите им идеално съответствал на техния имидж.

Киното се променяло и тежките и красиви дрехи станали неприемливи. Те издавали шум при движение и били подходящи само за немите филми, а с популярността на мюзикълите актрисите имали нужда от леки рокли, в които да се движат свободно.Днес само в колекциите haute couture има рокли, шити изцяло на ръка и бродирани грижливо както в бляскавата епоха на Холивуд. Понякога звездите на киното се появяват на червения килим с такива дрехи, но вече никой няма грацията на истинска кинозвезда и не може да позира или да носи подобни рокли както едно време. Грацията, елегантният сексапил и шик на Холивуд са останали само в черно-белите филми.

Родена с „риза“ (увита в плацентата), което навсякъде по света е знак за голям късмет. Майка й четяла в болницата „Време разделно“ и я кръстила Елица. Нашата Елица обича да се смее – случвало се е много пъти приятели да я разпознават по смеха – идва от другия край на заведението. Така е научена вкъщи – сдържа гласа си, когато е ядосана, но никога не спи...