Звезди

Дакота Джонсън: Създаването на "50 нюанса сиво" беше битка с авторката

Дакота Джонсън: Създаването на "50 нюанса сиво" беше битка с авторката

Снимка: Theo Wargo/WireImage/Getty Images

"Петдесет нюанса сиво" е любовна поредица с BDSM тематика. Книгите бяха най-купуваните романи от последното десетилетие, продадени в 35 милиона печатни и електронни копия за периода 2011-2019 г. Действието засяга еротичната връзка между девствена студентка и млад бизнес магнат.

Въз основа на популярността на книгите, чиято авторка е английската писателка Е. Л. Джеймс, всяка от частите от филмовата трилогия, издадена между 2013 и 2015 г., се озова на първо място в боксофиса. Но зад кулисите нараства напрежение между продуцентския екип на филма и авторката.

Дакота Джонсън, която стана известно име, след като получи главната роля на Анастасия Стийл, откровено разкри в интервю за Vanity Fair, какви са били нейните "странни" преживявания по време на снимките. Актрисата за първи път говори открито за това. 

"Никога не съм успявала да говоря за това искрено, защото исках да популяризираме филма по правилния начин и аз се гордея с това, което направихме в крайна сметка и всичко се оказва така, както трябваше, но беше сложно", каза Джонсън пред Vanity Fair.

Тя избрана да играе Анастасия през 2013 г., когато беше на 23-годишна възраст. Привлекателността на франчайза е била очевидна за нея от самото начало.

"Аз съм сексуален човек и когато се интересувам от нещо, искам да знам много за него."

Според Джонсън очакванията не са отговаряли на реалността на снимачното изживяване. "Подписах се за много различна версия на филма, който в крайна сметка направихме", каза 32-годишната актриса.

На въпроса дали промените са направени от студиото или от режисьорите, Джонсън посочи друго име, насочвайки вниманието към авторката на книгите. Оказва се, че Е. Л. Джеймс, с истинско име Ерика Леонард, е имала "силен творчески контрол, цял ден, всеки ден" и просто изисквала определени неща да се случват.

"Винаги беше била битка. Винаги." 

Сценаристката на първата част Кели Марсел подкрепи тези думи още през 2015 г., когато каза в подкаста на Брет Истън Елис, че не може да гледа филма, защото крайният продукт е твърде различен от оригиналната й артистична визия. Според Марсел спорът се свежда до диалога, както отбеляза Джонсън.

"Исках да премахна... целия вътрешен монолог на Ана... Исках да премахна голяма част от диалозите. Почувствах, че би могъл да бъде наистина секси филм, ако в него не се говори толкова много", каза тогава Марсел.

Сценариите за следващите два филма са написани от съпруга на авторката Найл Леонард.

Според Дакота Джонсън драмата на снимачната площадка продължавала през целия период на снимките. "Това просто се превърна в нещо лудо. Имаше много различни разногласия", каза тя. 

Актрисата разказа също, че режисьорът Сам Тейлър-Джонсън е заснел множество дубли, за да отрази "филма, който Джеймс искаше да направи" и "филма, който искахме да направим ние". 

Тя нарече ситуацията "тежка телесна повреда през цялото време". 

Почти 10 години по-късно Джонсън и Джеймс изглежда нямат лоши отношения помежду си. По-късно в интервюто актрисата похвали писателката, че е "много мила жена" и посочи, че е "благодарна" за преживяното. Въпреки трудната работна среда, тя категорично не съжалява за участието си във франчайза. 

Миналата година Дакота Джонсън и Джейми Дорнан се събраха отново на филмовия фестивал в Телурайд и позираха заедно. На фестивала беше прожектиран филмът на Джонсън "Изгубената дъщеря". Това е една от многото драматични роли, които тя е изиграла след "Петдесет нюанса сиво". 

 

7 филма, базирани на книги, които да не пропуснем през 2022г.