ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

„Измамнички“ с Джей Ло: В живота едни танцуват, а други плащат

СПОДЕЛЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ

„Измамнички“ е правилното име на известния като "Да свалиш Уолстрийт" филм на Лорийн Скафария (спомнете си Seeking a friend for the end of the world) с вече 50-годишната Дженифър Лопес. С това заглавие и с лъскавия трейлър сериозният зрител ще си помисли, че става дума за бляскава повърхностна боза, в която Джей Ло показва изумителни умения на пилон (да, прави го перфектно, но не това е важното). И ще сгреши фатално.

Филмът всъщност е женски вариант (и то много дълбок и качествен) на "Добри момчета". Дестини (откритието Констанс У) е дребна, изящна и привлекателна, но ощетена от живота азиатка, която започва работа като стриптийзьорка в нощен клуб, ръководен от язвителната, умна и предприемчива Мама (Мерседес Рюл – кога се съсипа тази красива жена?!). Там се запознава със съблазнителната опитна професионалистка с изтънчени черти Рамона (Дженифър Лопес), която я взима под крилото си. Финансовата криза още не е настъпила, правят купища пари и живеят задоволено и богато. После брокерите от Уолстрийт, основните клиенти, пръскащи с лека ръка малки състояния, остават малко и без средства...

Дестини ражда, грижи се за баба си, едва свързва двата края и тогава среща отново Рамона, която е измислила престъпен план за измъкването на пари от наивни богаташи, пак предимно от Уолстрийт. Героинята има съмнения, но мизерията я принуждава да се включи. Всичко е толкова хубаво, но и толкова крехко, нетрайно и чупливо, че няма как да не се сгромоляса.

Рамона е егоцентричен закоравял социопат, винаги намира оправдания за незаконните си начинания и удобен виновник за действията си – обществото, богатите, другите (но никога вината не е в нея). Дестини обаче е деликатна и добра, с морал и съвест, които не могат да бъдат вечно заглушавани, а когато е наранен друг мил човек, тя не издържа. Схемата така или иначе е опорочена вече заради алчността и безразсъдството на престъпния мозък на приятелката ѝ. И тогава виждаме Рамона в друга светлина, изненадващо сантиментална, ранима и емоционална. Защото "майчинството е психична болест". А и последното ѝ прозрение, макар и цинично, е доста точно: "В живота едни танцуват, а други плащат". Но има честни и достойни начини да преминеш от едните към другите.

Автор: Бистра Андреева

 

На кино през октомври

На кино през октомври