Изкуство

„Mademoiselle C“ – лошата фея на модата

Идеал за жена и муза на почти всички съвременни дизайнери

„Mademoiselle C“ – лошата фея на модата

Тя промени завинаги стила ни, понятията за шик и лукс, представите за мода и реклама. Главен редактор на френския Vogue за десет успешни и скандални години – от 2001 г. до 2011 г.; стилист на Том Форд във времената на Gucci и Ив Сен Лоран, когато повечето им съвместни проекти се обсъждат далеч извън модните кръгове и често са забранени; идеал за жена и муза на почти всички съвременни дизайнери от споменатия Форд до Лагерфелд, Рикардо Тиши и Джонатан Андерсън. Защото тя е абсолютната жена, съвършената парижанка. И ако не е ясно от кого Том Форд взима идеите си за онези ненадминати, адски секси колекции на Gucci с разкопчаните неприлично ризи и супер тесни поли – тя е, Карин Ротфелд. [[more]] Документалният филм „Mademoiselle C“ проследява един интересен етап от живота й. Публична тайна е, че напускането на Vogue и раздялата с издателството Conde Nast не бяха никак приятелски. Последва и забрана всички фотографи и модели, свързани с договори с Vogue, да работят занапред с Карин. Така преди пет години тя се оказва в сложна ситуация – на прага да създаде свое списание, но без право да работи с най-добрите в индустрията, с ограничено финансиране и в очакване да стане баба за първи път.

Дали това я спира? Точно обратното – без да забавя и за миг своето умопомрачително темпо и с подкрепата на хората, на които никой в индустрията не може да заповядва (две фотосесии в първия брой са заснети лично от Карл Лагерфелд и Том Форд), Карин успява да създаде уникално издание. При това отново изпреварвайки събитията и наричайки го Fashion book – „модна книга“, която излиза само два пъти годишно. Сега това е вече обичайно в света на луксозните издания.

Филмът е пълен с хора, които са толкова познати, че не е нужно имената им да се изписват на екрана. Всички те са до Карин в тези важни месеци от живота й – подкрепят я за списанието, очакват бебето. Те, заедно с нея, правят онова, което обичат, което си остава за тях мечта дори когато е станало професия. В този смисъл това е един абсолютно вдъхновяващ филм.

Резултатът е първият брой на CR Fashion book, разпродаден напълно за по-малко от две седмици, и един филм за Карин – лошата фея на модата с нейния „порно шик“, която всички имитират, но никой не може да засенчи.