ТОЗИ САЙТ ИЗПОЛЗВА БИСКВИТКИ. НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ

Сайтът "Момичетата от града" ООД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да научете повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Най-добрите филми, режисирани от жени

Най-добрите филми, режисирани от жени

Снимка: imdb

Британската телевизионна компания BBC състави и публикува списък със стоте най-добри игрални и документални филма, създадени от жени режисьори. За тази цел експерти от медийната корпорация са интервюирали 368 създатели на филми от 84 страни.

Критици, журналисти, членове на филмови академии и организатори на фестивали са оценявали филми, създадени в периода 1916 –2019 г.

За мен не е изненада, че престижното първо място е отредено на филма „Пианото“, чийто режисьор е талантливата Джейн Кемпиън. Тя е не само режисьор, но и автор на сценария на филма, който разказва за дълбоката душевност на една няма жена, чийто живот и чиято емоционалност са неразривно свързани с пианото. Холи Хънтър, Харви Кайтел и Сам Нийл са заплетени в сложни взаимоотношения, в които битката на Ада (героинята на Холи Хънтър) да си върне пианото минава през сексуалното изнудване на съседа и болката да няма достъп до клавишите, които осмислят живота ù. Гледах този филм много отдавна, но в спомените ми още живеят онова самотно пиано на плажа и пръстите на жената, които го жадуваха.

Топ 20 на класацията изглежда така:

1. „Пианото“ (на австралийката Джейн Кемпиън, 1993)

2. „Клео от 5 до 7” (на французойката Анес Варда, 1962) 

3. „Жан Дилман, Търговски бряг, 23, Брюксел 1080“ (на белгийката Шантал Акерман, 1975)

4. „Добра работа“ (на французойката Клер Дени, 1999)

5. „Изгубени в превода“ (на американката София Копола, 2003)

6. „Маргаритки“ (на чехкинята Вера Хитилова, 1966)

7. „Властелинът на бурята“ (на американката Катрин Бигълоу, 2008) 

8. „Тони Ердман“ (на германката Марен Аде, 2016)

9. „Аквариум“ (на британката Андреа Арнолд, 2009)

10. „Дъщерите на прахта“ (на американката Джули Даш, 1991)

11. „Извисяване” (на рускинята с украински произход Лариса Шепитко, 1977)

12. „Враг номер едно” (на американката Катрин Бигълоу, 2012)

13. „Вагабонд” (на французойката Анес Варда, 1985)

14. „Точка на пречупване” (на американката Катрин Бигълоу, 1991)

15. „Блатото” (на аржентинката Лукреция Мартел, 2001)

16. „Уанда” (на американката Барбара Лоуден, 1970)

17. „Седемте красавици” (на италианката Лина Вертмюлер, 1975)

18. „Американски психар” (на американката Мери Харън, 2000)

19. „Орландо”  (на британката Сали Потър, 1992)

20. „Баровки” (на американката Ейми Хекърлинг, 1995)

Цялата класация можете да видите ТУК.

 

"Дами в черно": за жените и това, което им се полага